خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/07/24 - 23:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
زاهدی در دیدار با وزیر آموزش، علوم و توسعه فناوری صربستان:

اعلام آمادگی تهران برای افزایش سطح همکاری‌های علمی با بلگراد

عضو هیئت پارلمانی ایران گفت: ایران ظرفیت های خوبی برای همکاری‌های علمی با بلگراد دارد از این رو برای تسهیل این امر، مجلس شورای اسلامی می تواند بستر خوبی را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی و مسعود گودرزی، اعضای هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی ‪IPU‬ با وزیر آموزش، علوم و توسعه فناوری صربستان دیدار کردند.



زاهدی در این دیدار که به میزبانی وزارت آموزش، علوم و توسعه فناوری صربستان برگزار شد، ضمن تشریح روند آموزشی در جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران اسلامی دارای هشتاد میلیون جمعیت است از این رو بسترهای آموزشی خوبی در سطوح مختلف وجود دارد.



نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورمان در عرصه های مختلف علوم دارای رتبه یک تا ده است از این رو این آمادگی وجود دارد همکاری های دوجانبه بین ایران و صربستان صورت بگیرد.



رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ٣ هزار واژه فارسی در زبان صربستانی وجود دارد، افزود: همین امر موجب نزدیکی بیشتر دو ملت شده و سبب همکاری‌های بیشتر خواهد شد.



 زاهدی با اشاره به اینکه ایران دارای اساتید بر جسته ای است که می توانند در صربستان رشته های جدید علمی را راه اندازی کنند، گفت: در این بین یادآور می‌شود با توجه به تخصص بورسیه از سوی صربستان به دانشجویان ایرانی، این آمادگی از سوی تهران وجود دارد در قالب تفاهم‌نامه سطح همکاری ها افزایش یابد.



وی با اشاره به اینکه ایرانیان دارای فرهنگ غنی و آثار تاریخی با قدمت حداقل ١٢ هزار سال دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این مهم درحالیست که آمریکایی ها که فقط ٣٠٠ سال قدمت دارند تلاش میکنند بیش از ١٢ هزار سال تمدن را نادیده بگیرند؛ البته آزادی خواهانی همچون صربستان همواره این رویه ایالات متحده محکوم می کنند.



در این دیدار مسعود گودرزی، نماینده مردم ممسنی و رستم در قوه مقننه نیز ضمن قدردانی از میزانی صربستان برای برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی ‪IPU‬ ، گفت: ایران ظرفیت های خوبی برای همکاری‌های علمی با بلگراد دارد از این رو برای تسهیل این امر، مجلس شورای اسلامی می تواند بستر خوبی را فراهم کند.



همچنین ملادن شارچویچ، وزیر آموزش، علوم و توسعه فناوری صربستان ضمن تشریح روند دوره‌های آموزشی در صربستان، گفت: متاسفانه در دنیا نسبت به معرفی فرهنگ ایرانی کم لطفی شده در حالی که ایرانیان بنیانگذار بسیاری از علوم در دنیا هستند.



وی تصریح کرد: صربستان در حال گذار از روند آموزشی قدیمی است از این رو در تلاش هستیم به سمت بهره گیری از تکنولوژی های جدید گام برداریم.



وزیر آموزش، علوم و توسعه فناوری صربستان اظهار کرد: همواره تلاش کردیم از سیاست زدگی دوری کنیم از این رو مورد هجمه قدرت های زورگو قرار می گیریم.گفتنی است، در این نشست مقرر شد سطح همکاری ها با دیدار وزرای دو کشور افزایش یابد.



همچنین از سوی هیئت پارلمانی کشورمان هدایای یادبودی به وزیر آموزش، علوم و توسعه فناوری صربستان اهداء شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 289988
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار