خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 10:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

اعضای سازمان همکاری اسلامی می‌توانند پدید ناامنی و تنش در افغانستان را کاهش دهند

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد سازمان همکاری اسلامی می تواند نقش موثری بر رفع مخرب تنش آفرینی های آمریکا بر زندگی اجتماعی افغانستان داشته باشد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در خصوص اهمیت برگزاری هفدهمین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان، گفت: جمهوری اسلامی همواره در کنار مردم افغانستان بوده و اکنون نیز مردم این کشور نیازمند حمایت هستند لذا باید در همه عرصه ها مورد توجه قرار بگیرند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان های بین المللی وظیفه ذاتی و همچنین وظایفی متناسب با شرایط زمانی نسبت به کشورهای عضو خود دارند، اظهار کرد: ایران به عنوان یکی از اعضای این سازمان همواه تلاش کرده با توجه به تحولات اخیر در منطقه شرقی کشورمان، بیشترین حد آرامش و امنیت در منطقه حاصل شود.



وی ادامه داد: کشورمان بارها اعلام کرد حضور آمریکایی ها در منطقه پدید آورده ناامنی و تنش خواهد بود و اکنون نیز بر همین اساس آثار مخرب حضور آمریکایی بر زندگی اجتماعی افغانستان دیده می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر به وضعیت مردم افغانستان رسیدگی نشود، شاهد قحطی و سوءتغذیه خواهیم بود، افزود: بنابراین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی باید با همفکری تلاش کنند حد لازم از آرامش و امنیت در این کشور ایجاد شود.



مقتدایی گفت: باید یادآور شد با توجه به اینکه افغانستان کشور همسایه ما محسوب می شود لذا هر نوع نابسمانی در این سرزمین، می تواند بر مناطق مرزی کشورمان اثرگذار باشد. ایران اسلامی در این راستا مسئولیت هایش را انجام داده و از اهرم های سازمان های بین المللی نیز بهره می برد تا وضعیت بهبود یابد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای رییسی همواره بر دیپلماسی همسایگی تاکید کرده است لذا وزیر امور خارجه کشورمان نیز پیگیر تحقق این امر است و بارها در گزارش هایی که به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کرده است، نسبت به مسائل افغانستان تاکید جدی داشته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 333895
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار