خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/21 - 09:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضاخواه در در دیدار با رئیس کمیسیون دفاعی و سیاست خارجی امارات مطرح کرد؛

استقبال ایران از ارتقاء روابط اقتصادی میان دو کشور و بالا رفتن سطح تبادل تجاری

رئیس هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با رئیس کمیسیون امور دفاعی، داخلی و سیاست خارجی مجلس امارات در حاشیه نشست یکصد و چهل و ششم اتحادیه بین المجالس جهانی در منامه بر ارتقا روابط اقتصادی میان دو کشور و بالا رفتن سطح تبادل تجاری تاکید نمود و گفت، ایران از این اقدام استقبال می‌کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛  مجتبی رضاخواه رئیس شورای بین المجالس مجلس شورای اسلامی  و هیات همراه  روز شنبه ٢٠ اسفند ١٤٠١ با رئیس کمیسیون امور دفاعی، داخلی و سیاست خارجی مجلس  امارات علی راشد النعیمی دیدار و گفتگو کردند.



رضاخواه در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور در دهه گذشته و ایجاد تسهیلات برای ایرانیان ساکن امارات، از پیشنهاد این کشور برای تبادل هیات‌های تجاری و گسترش روابط پارلمانی استقبال کرد.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره رویکرد مثبت در همکاری با کشورهای منطقه دارد و از پیشنهاد امارات در گسترش سطح روابط پارلمانی و تبادل هیات ها استقبال می‌کند.



رئیس هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی ایران، تصریح کرد: اتحاد میان ملت‌های دو کشور باید بیش از گذشته باشد تا دشمنان مشترک، بهره برداری سوء نکنند.



 



راشد النعیمی: پیشنهاد تشکیل هیاتی تجاری میان ایران و امارات برای دستیابی به اهداف اقتصادی



رئیس کمیسیون امور دفاعی، داخلی و سیاست خارجی مجلس امارات علی راشد النعیمی نیز در ادامه، ضمن تاکید بر تاثیر روابط دو جانبه میان دو کشور بر اقتصاد منطقه،خواستار گسترش روابط دو کشور در سطوح مختلف دولتی و پارلمانی شد.



وی افزود: ما نه تنها به دنبال بازگشت سطح روابط تجاری فی ما بین بلکه افزایش آن به ٨٠ میلیارد دلار در سال هستیم.



راشد النعیمی همچنین گفت: امارات در تامین و احترام به منافع جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها خود را متعهد می‌داند و در این مسیر مشخص حرکت می‌کند



وی در پایان پیشنهاد داد که هیاتی تجاری میان دو کشور برای دستیابی به اهداف اقتصادی، فعالیت کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 358706
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم