خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/13 - 09:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی با تأکید بر ضرورت عدم دخالت فرانسه در امور منطقه:

استعفای یک وزیر مسائل ریشه‌ای میان لبنان و عربستان را حل نمی‌کند/ سفر مکرون بوی فتنه می‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است حضور مکرون در لبنان برای حل اختلاف این کشور با عربستان، نه تنها اختلافات را حل نمی‌کند بلکه شرایط را بغرنج‌تر خواهد کرد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، با اشاره به سفر قریب الوقوع مکرون به بیروت برای میانجی‌گری میان این کشور و عربستان که باعث استعفای یکی از وزرای کابینه لبنان شد، گفت: سفر مکرون برای لبنان بازتاب خوبی نخواهد داشت و بیشتر بوی فتنه و افزایش اختلافات از آن می آید تا اینکه بخواهد در قالب یک میانجی گری باشد.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: فرانسوی ها از دیرباز در بسیاری از کشورهای عربی حضور استکباری داشتند که دخالت های این روزهای مکرون در امور داخلی لبنان نیز نشأت گرفته از همان سیاست ها است.



وی افزود: قضیه نوع روابط عربستان با لبنان با حضور مکرون در منطقه پیچیده تر شده و شرایط را بغرنج تر می کند.



مالکی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت لبنان بسیار باید مراقب این مسائل باشد، عنوان کرد: دخالت ها و مشکلاتی که سعودی ها در یمن به وجود می آورند بر کسی پوشیده نیست و ملت ها نیز نسبت به آن نگاه مثبتی ندارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده لبنانی ها هیچ مشکلی با یمن نداشته اند و اینکه فشارهای عربستان باعث شده تا وزیری که طرفدار یمن است از سمت خود استعفا کند باعث نارضایتی در این کشور خواهد شد و صرفا استعفای یک وزیر نمی تواند مشکل یمن را برطرف کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 332650
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار