خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/26 - 15:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عرب آخرین وضعیت میدان در غزه و کرانه باختری را تشریح کرد؛

از عملیات جبهه مقاومت علیه پایگاه رامات دیوید تا حملات تلافی‌جویانه به منازل مسکونی در منطقه الشجاعیه

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین به تشریح آخرین وضعیت میدان در غزه و کرانه باختری پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین پیش از ظهر امروز (شنبه 26 خردادماه) با حضور علیرضا عرب رییس، جمعی از اعضاء کارگروه و همچنین فعالان حوزه فلسطین برگزار شد.

عرب با اشاره به اینکه متاسفانه دویست و پنجاه و سه روز از جنگ در غزه می گذرد و هر روز شاهد شهادت غیرنظامیان فلسطینی از سوی صهیونیست ها هستیم، گفت: در واقع جنگنده های این رژیم جنایتکار به منازل مسکونی در غزه حمله می کنند؛ به عنوان مثال طی بیست و چهار ساعت گذشته، چند ساختمان مسکونی در محله الشجاعیه مورد هدف هواپیماهای اسرائیلی قرار گرفت که منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 65 نفر شد.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: این مهم در حالیست که صهیونیست ها در جنوب نوار غزه نیز اقدام به عملیات نظامی کرده و با مبارزان فلسطینی درگیر هستند؛ منطقه غرب شهر رفح یکی از نقاط حساسی است که درگیری های در آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه محله تل السلطان در رفح نیز یکی دیگر از مناطقی است که دو طرف در آن با هم درگیر هستند، افزود: شاخه نظامی حماس در این درگیری ها توانست محل استقرار سربازان و نظامیان تروریست اسرائیل را هدف خمپاره قرار دهد که سبب تلفات زیادی برای این رژیم منحوس شد.

عرب در ادامه ضمن بیان جزئیات دیگری در خصوص غزه، به وضعیت کرانه باختری پرداخت و گفت: صهیونیست ها تلاش می کنند عملیات نظامی خود را در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی انجام دهند؛ به عنوان مثال طی بیست و چهار ساعت گذشته در مناطقی مانند جنین و رام الله شاهد درگیری های شدید میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیستی بودیم تایید کننده سیاست مذکور است.

رییس کارگروه تحلیل و بررسی سیاسی اتاق وضعیت فلسطین در این زمینه، ادامه داد: در این میان باید یادآور شد صهیونیست ها از جنوب لبنان نیز تحت فشار هستند و عملیات های نظامی در این محیط جغرافیایی نیز انجام می شود؛ به عنوان مثال شهرک های صهیونیست نشین متعددی طی شبانه روز گذشته، با موشک ها و پهپادهای حزب الله لبنان مورد هدف قرار گرفتند که نشان از عملیات ترکیبی پیچیده علیه صهیونیست ها است.

وی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت عرصه میدانی را برای صهیونیست ها و همپیمانانش سخت و تنگ کرده است، تصریح کرد: به عنوان مثال مقاومت اسلامی عراق با بکارگیری چند پهپاد توانست پایگاه هوایی رامات دیوید را مورد هدف و اصابت قرار دهد تا بار دیگر بر موضع خود مبنی بر کمک رسانی به مردم مظلوم غزه در مقابل صهیونیست ها تاکید کند.

عرب با بیان اینکه همه موارد یاد شده در عرصه میدان بر تحولات سیاسی درون سرزمین های اشغالی تاثیر زیادی خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید اذعان کرد با توجه به گذشت بیش از هفت ماه از درگیری ها و شکست های متعدد نظامی برای صهیونیست ها، طبق نظرسنجی ها به نظر می رسد در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، ائتلاف نتانیاهو در مقابل مخالفانش با شکست سختی روبرو شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 379574
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار