خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/19 - 12:25
  • زمان مطالعه : 18 دقیقه
سرویس : بین الملل
در نشست مجازی پارلمانی «زنان و اقتصاد خانواده محور» مطرح شد

از تاکید هیات پارلمانی بر ایجاد چارچوب تقنینی برای مشارکت بیشتر بانوان تا تلاش برای رفع خشونت علیه زنان

نشست مجازی پارلمانی «زنان و اقتصاد خانواده محور» به میزبانی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامى و مشارکت مجمع مجالس آسیایی (APA)، با حضور نمایندگان پارلمانهای بیش از 20 کشور آسیایی، در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور ضمن قدردانی از مجلس شورای اسلامی با عنوان میزبان این کنفرانس گفت: باید بدانیم که عملکرد اجتماعی و اقتصادی زنان از اهمیت بسزایی برخوردار است ضمن اینکه باید شاهد برابری در بخش‌های مختلف اقتصادی و حوزه تجارت باشیم.



وی تصریح کرد: شرایط در حوزه اقتصادی باید به گونه‌ای فراهم شود که زمینه فعالیت زنان در حوزه کارآفرینی تسهیل شده و فرصت‌های شغلی بیشتری برای آنها ایجاد کنیم و این مهم نباید تنها محدود به شهرها بوده بلکه باید در دهکده‌ها نیز سایر کسب و کارهای کوچک و متوسط را از طریق مشارکت زنان رونق بخشیم.



نماینده مجلس جمهوری آذربایجان با اشاره به برنامه دو ساله این کشور برای ارتقاء جایگاه زنان و خانواده یادآور شد: ما در سال 2019 برنامه دو ساله‌ای را به صورت آزمایشی در جهت مشارکت جوانان و خانواده‌ها اجرا کردیم کما اینکه حدود 5 هزار خانوار در این زمینه در قالب تجارت خانوادگی مشغول به کار شدند و تأمین اجتماعی آنها را نیز فراهم کردیم.



وی افزود: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های گسترده و ذیل آن آموزش حرفه‌ای در این حوزه و برگزاری نمایشگاه بود ضمن اینکه به دنبال این هستیم چارچوب تقنینی برای مشارکت بیشتر زنان و خانواده را تقویت کنیم.











پرچم آذربایجان


 



نماینده مجلس جمهوری آذربایجان تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم که این آموزش‌ها منطبق با شرایط جدید بازار بوده و زمینه ورود و توانمندسازی زنان در این حوزه را تقویت کند ضمن اینکه اجرای این برنامه دو ساله به بهبود تندرستی و سلامتی زنان به ویژه فعال‌سازی افراد معلول در این حوزه منتهی شد.



وی یادآور شد: زنان باید در زیست اقتصادی مشارکت بیشتری داشته باشند و در بخش‌های مختلف همچون آژانس‌ها، شهرداری‌ها، سمن‌ها، بخش خصوصی و نهادها فعال بوده و پشتیبانی شوند.



نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در پایان تأکید کرد: مجالس کشورها در این زمینه وظیفه سنگینی را برعهده داشته و باید شرایطی را فراهم کنند که ذینفعان دست در دست به ارتقاء حوزه زنان کمک کنند.



 











پرچم نیوزلند


 



علاقمند به همکاری و دیدار با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی هستم



نماینده مجلس نیوزلند نیز در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور که در پی برگزاری انتخابات 2020 به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده است، گفت: بنده به دنبال این هستم که بدانم چطور باید در این جایگاه فعالیت خود را انجام دهم بنابراین برای یادگیری بیشتر در این حوزه مشتاق بازخورد نمایندگان مجلس از دنیا هستم.



نماینده مجلس نیوزلند در تشریح جایگاه سیاسی خود به عنوان سخنگوی دولت و منتخب حزب ملی این کشور، یادآور شد: باید یکی از اهداف مهم ما پیشبرد حقوق زنان و دختران در حوزه های مختلف باشد که شما به عنوان رهبران منتخب مردم نقش مهمی در این زمینه دارید، همچنین بنده در این زمینه به دنبال ملزم کردن دولت به پاسخگویی و بیان فعالیت هایش در حوزه زنان و دختران هستم.



وی تاکید کرد: نیوزلند در سال 1975 سفارت خود در ایران را ایجاد کرد، به همین دلیل روابط دیپلماسی دیرینه ای بین دو کشور وجود دارد بنابراین علاقه مند هستم که با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و همکاری داشته باشم.



نماینده مجلس نیوزلند افزود: توسعه اقتصادی و تاب آوری اقتصادی از موارد مهم و ارزشمندی است که در زمان شیوع کرونا تحت تاثیر قرار گرفت اما با وجود افت اقتصادی و قرنطینه باید مسائل حقوق بشر و مردم سالاری در حوزه زنان و دختران مورد توجه قرار گیرد چرا که آن ها به طور مفرط آسیب دیدند.



وی با اشاره به نظرسنجی در حوزه سلامت زنان که در حوزه انتخابیه اش انجام داده است، خاطرنشان کرد: در زمان شیوع کرونا بسیاری از زنان و دختران شغل خود را از دست داده و در خانه گیر افتادند و درگیر امور خانواده و فرزندانشان شدند ضمن اینکه آن ها باید در این شرایط بر عوامل استرس زا هم مقابله کنند بنابراین نیاز به حمایت دارند.



نماینده مجلس نیوزلند در پایان بر ضرورت سیاستگذاری در جهت تقویت حوزه اقتصادی و تامین نیازهای زنان در زمان شیوع کرونا تاکید کرد.



 











پرچم اندونزی


 



نقش زنان در وضعیت آینده جوامع از اهمیت به سزایی برخوردار است



همچنین نماینده مجلس اندونزی در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور، گفت: نقش زنان در وضعیت آینده جوامع بسیار حائز اهمیت است کما اینکه می توانند در حوزه اقتصادی نقش آفرین باشند.



وی تصریح کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا شانزده میلیون نفر از جوامع تحت تاثیر قرار گرفتند ضمن اینکه این بیماری بر اقتصاد نیز تاثیر منفی داشت بنابراین باید در شرایط کنونی در جهت ارتقاء حوزه های اقتصادی و بهداشت فعالیت کنیم.



نماینده مجلس اندونزی در پایان از اقدامات پارلمان ایران در جهت برگزاری این کنفرانس قدردانی کرد.



 











پرچم سوریه


 



نقش زنان سوریه در کاهش آسیب های ناشی از بحران جنگ و خانواده



نماینده مجلس سوریه نیز در نشست مجازی پارلمانی زنان اقتصاد خانواده محور گفت: امروز ما در سوریه به حال خود و وطن گریه می کنیم، چرا که تروریست ما را تهدید کرده و پیوسته یادآور شهدای خود هستیم، ولی هیچگاه این مسائل بین ما تفرقه ایجاد نکرده و امیدواریم صلح و امنیت به سوریه برگردد.



وی افزود: زن عنصری است که در سوریه مفهوم خون و مرگ را تغییر داده و این مسئله جهان را متحیر کرده است، ضمن اینکه همه ما به دنبال این هستیم که در این کشور حقوق بیشتری به زنان اختصاص دهیم.



نماینده مجلس سوریه یادآور شد: قانون اساسی سوریه حقوق مساوی برای زنان و مردان تعیین کرده، اما ما همچنان به دنبال دادن حقوق بیشتری به زنان هستیم تا مرکز بیشتری برای تامین نیازهای خانواده داشته باشند.



وی اظهار کرد: امروز در کنار سایر نیازهای خانواده، آموزش و تکنولوژی نیز قرار گرفته است، ضمن اینکه ما باید تلاش کنیم تا رفاه خانواده را بیش از پیش تامین کنیم.



این نماینده مجلس سوریه با اشاره به تاثیر جنگ در بروز چالش های اقتصادی در این کشور خاطرنشان کرد: زنان می توانند در اقتصاد نقش موثری داشته باشند، ضمن اینکه می توان با ایجاد اقتصاد غیررسمی به رفع چالش های این حوزه پرداخت. از سوی دیگر جنگ در این کشور هزینه های بسیاری را بر زنان تحمیل کرده است، اما به رغم تصور سایر کشورها که زن را عنصری ضعیف در این شرایط می دانستند، آنها نقش موثری در تربیت نسل آینده و حمایت از خانواده شهدا داشتند.



وی در پایان پیام خود را به دیگر کشور بدین صورت اعلام کرد که؛ سوریه سرزمین ماست، نقطه نقطه آن برای ماست و آن را از دست نخواهیم داد و در کنار مردان به خاک وطن وفادار خواهیم ماند.



 











پرچم افغانستان


 



به توانمندی زنان در اقتصاد خانواده محور باور داریم



نماینده مجلس افغانستان در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور از فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بابت برگزاری کنفرانس تشکر کرد و گفت: ما در افغانستان تاریخ پرباری از حضور زنان داشتیم، زنانی چون گوهرشاد که بنیانگذار تعلیم و تربیت و آموزش در 700 سال پیش بودند.



وی با بیان اینکه افغانستان تجربه دموکراسی نوپای دو دهه گذشته را دارد و زنان دستاوردهای زیادی را تجربه می کنند، افزود: قانون اساسی افغانستان حق دسترسی همه به حقوق و نیازمندی ها را برای همه در نظر گرفته است.



نماینده مجلس افغانستان با یادآوری اینکه زنان در پارلمان افغانستان حدود 27 درصد جمعیت نمایندگان را تشکیل می دهند، افزود: این دستاورد در عرصه های تاثیرگذار دیگر نیز وجود دارد، پارلمان افغانستان به ویژه کمیسیون امور زنان دستاوردهای زیادی بر نظارت بر عملکرد حکومت، قانونگذاری و تصویب بودجه به نفع زنان دارد که تاثیر زیادی بر وضعیت زنان در پی خواهد داشت؛ زنان افغانستان از ناامنی، خشونت و چالش های زیادی رنج می برند و با وجود همه دستاوردها و تلاش ها همچنان موانع و چالش های زیادی وجود دارد.



وی ادامه داد: پروسه صلح در افغانستان جریان دارد، پروسه ای که طالبان و گروه های مخالف دنبال می کنند تا بتوانند صلح را در افغانستان تضمین کنند اما لیبرال های زیادی هم پروسه صلح دارند تا دستاوردهای زنان افغانستان به باد فراموشی سپرده شود و چالش ها افزایش یابد. جنگ در افغانستان جلوی توسعه را گرفته، ما صلح می خواهیم اما صلحی که عقب گردی برای پیشرفت ها نباشد، ما باور به توانمندی زنان در اقتصاد خانواده محور داریم و بدون حضور زنان نمی توانیم به توسعه و پیشرفت برسیم.



زنان افغانستان توانمندی های خود را در همه حوزه ها به اثبات رسانده اند



سمین بریک زای نماینده مجلس افغانستان  در نشست مجازی پارلمانی زنان اقتصاد خانواده محور، گفت: افغانستان برهه حساسی را سپری می کند، بنابراین بحث صلح در این کشور بسیار بااهمیت است.



وی افزود: زنان افغانستان در 18 سال گذشته توانستند ثابت کنند که در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... توانمندی دارند، اما جلساتی که در پستوها گرفته می شود و تصمیماتی را اتخاذ می کنند، باعث شده تا نگرانی هایی را در پارلمان افغانستان ایجاد کند.



این نماینده مجلس افغانستان ادامه داد: مذاکرات پشت پرده نمی تواند جایگاه زنان افغانستان را تثبیت کند، بنابراین این موضوعات باعث نگرانی زنان و مردم کشور افغانستان شده است.



وی گفت: درخواست داریم کشورهایی که صاحب نفوذ هستند تلاش کنند تا توسعه صلح در افغانستان شکل بگیرد و این کار باعث خواهد شد تا دستاوردهای زنان افغانستان و مردم این کشور از بین نرود.



 











پرچم ipu


ضرورت رفع موانع ساختاری و ایجاد برابری برای زنان



همچنین کوئواس بارون رئیس سابق اتحادیه بین المجالس جهانی در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور، گفت: زنان به دلیل محدودیت های جهانی نتوانستند از ظرفیت هایی که داشتند استفاده کنند و عدالت و مساوات برای زنان در نظر گرفته نمی شود.



وی بر ضرورت تامین رفاه، سلامت زنان، ایجاد برابری برای زنان و رفع موانع ساختاری تاکید کرد و ادامه داد: زنان در مجالس حضور 25 درصدی دارند و نیاز است در اقتصاد حضور موثری داشته باشند و عدالت ایجاد و برقرار شود.



رئیس سابق اتحادیه بین المجالس جهانی ادامه داد: زنان باید در جامعه فعال تر و کارایی بیشتری داشته باشند.



 











پرچم روسیه


 



خانواده نباید از شکل سنتی خود خارج شود/ ایران برنامه های خوبی در جهت حمایت از زنان دارد



 نماینده مجلس روسیه در نشست مجازی پارلمانی زنان اقتصاد خانواده محور گفت: خوشحالم در روسیه زندگی می کنم، چرا که در آن به حقوق زنان توجه ویژه ای می شود، کما اینکه سند جدیدی را از رئیس جمهور دریافت کرده ام که دوباره به دولت تکلیف می کند که باید از خانم ها، خانواده و بچه ها بیشتر نگهداری کند.



نماینده مجلس روسیه تاکید کرد: توجه به 10 سالگی کودک و اجرای آن تا سال 2027 ، دموگرافی و مردم شناسی و استراتژی زنان از جمله دستورالعمل هایی است که رئیس جمهور روسیه در جهت حمایت از خانم ها و خانواده ارائه داده است.



وی افزود: ایران اقدامات ارزنده ای در زمینه حمایت از زنان و خانواده و فرزندآوری انجام داده اما نباید این مسیر  برای هیچ کدام از کشورها متوقف شده و تداوم پیدا کند.



نماینده روسیه با تاکید بر اینکه ما باید دست به دست هم دهیم تا خانواده از شکل سنتی خود خارج نشود، به تشریح قوانین روسیه، نحوه اعطای زمین به خانواده های دارای فرزند بیشتر، ایجاد مشوق هایی برای فرزندآوری در این کشور پرداخت و بر ضرورت فرزندآوری و توجه به سلامت و تربیت آنها تاکید کرد.



دولت ها باید از حضور زنان در عرصه مدیریت حمایت کنند



نماینده مجلس کامبوج در نشست مجازی پارلمانی زنان اقتصاد خانواده محور گفت: ما نمایندگان زن باید از زنان حمایت کنیم و تعداد سیاست ها و قوانین حامی زنان را افزایش دهیم و فرصت های برابری را در همه عرصه ها برای همه آنها ایجاد کنیم تا در آینده شاهد حضور 40 تا 50 درصدی نمایدگان در مجامع باشیم.











پرچم کامبوج


وی ادامه داد: در حال حاضر 31 درصد نمایندگان مجلس ما را زنان تشکیل می دهند که در میان 153 کشور، بیست و پنجمین کشور محسوب می شویم و در سال 2020 هم آمار بسیار خوبی از کارآفرینان زنان داشتیم.



نماینده مجلس کامبوج گفت: به دلیل تعهد مستحکم سیاسی دستگاه ها که علی رغم بحران های کووید 19 حمایت از زنان را در دستور کار قرار داد، متاسفانه این ویروس خانواده ها و زنانی که در بخش های غیررسمی فعالیت می کردند را با مشکل مواجه کرده و زنان و جمعیت های آسیب پذیر بیشترین حمایت ها را لازم دارند.



وی یادآور شد: ویروس کرونا زنان خانه دار را با بیش از همه با مشکل مواجه کرده و دولت کامبوج برای حمایت از زنان باردار به ویژه در مناطق فقیرنشین، بسته های حمایتی را وضع کرده و آنها علاوه بر دریافت 120 درصد دستمزد، کمک های دیگری برای فرزندآوری می گیرند. به زنان سرپرست خانوار هم پرداخت هایی صورت گرفت و بسته های حمایتی و تشویقی توسط دولت تدوین شده تا بتوان موتور متحرک اقتصاد را با حضور زنان پیش برد و با کرونا مبارزه کرد.



نماینده مجلس کامبوج  گفت: زنان در مجامع مختلف این قدرت را دارند تا برای حضور در مشارکت های گوناگون حضور داشته باشند و شانه به شانه مردان فعالیت کنند. امیدواریم با حضور بیشتر زنان در آینده بتوانیم در مقابله با بحران ها کمتر آسیب پذیر باشیم و دولت ها و جامعه مدنی باید از حضور زنان دفاع کنند تا در عرصه مدیریت بیشتر دیده شوند.



زنان در پاکستان 30 تا 35 درصد اقتصاد کشور را می چرخانند











پرچم پاکستان


 





مونازا حسن نماینده مجلس پاکستان در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور با بیان اینکه ما در حال دستیابی به جایگاه اقتصادی مناسبی برای زنان هستیم، گفت: پایه مجلس ما بر پایه برابری قرار دارد، در پاکستان زنان 30 تا 35 درصد اقتصاد کشور را می چرخانند و تنها 22 تا 30 درصد سهم اقتصاد در اختیار مردان قرار دارد.



وی ادامه داد: ما ابتکارهای زیادی را در کشورمان برای رفع تبعیض میان زنان و مردان به کار گرفتیم و براساس قانون اساسی کشورمان زنان و مردان برابر هستند و به دنبال این هستیم در برنامه صیانت زنان از توسعه سرمایه استانی زنان دفاع کنیم.



نماینده مجلس پاکستان یادآور شد: مراکز تخصصی زنان را در سطح کشور در زمینه آموزش و پرورش و مهارت آموزی ایجاد کردیم و زنان مجلس در تصمیم گیری ها به صورت فراگیر حضور دارند و می خواهیم با همکاری و تلاش های همگانی راهکارهای مناسبی برای رفع تبعیض ها بیابیم.



برابری حقوق زن و مرد باعث رشد اقتصادی می‌شود



فادیلا راحیلیا نماینده مجلس عمان در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور گفت: ما راهبردهایی برای توانمندسازی زنان ایجاد کردیم و در این حوزه بر آموزش و تشویق آنها جهت فعالیت در حوزه اقتصادی تمرکز کردیم که در پی آن شاهد مشارکت درصد بالایی از زنان در این حوزه هستیم.











پرچم عمان


وی افزود: برابری حقوق زن و مرد باعث رشد اقتصادی می‌شود بنابراین هم در شرایط حال و هم آینده باید فرصت‌های برابری برای آنها ایجاد کنیم ضمن اینکه لازم است استانداردهای جهانی برای ایجاد عدالت به منظور استخدام زنان در بخش خصوصی ایجاد شود تا زنان و مردان کارگر حقوق برابری دریافت کنند.



نماینده مجلس عمان یادآور شد: عمان در محورهای انسان و جامعه، هویت، افزایش کارآمدی و اقتصاد و توسعه که باعث افزایش سرمایه کشور می‌شود برای توانمندسازی برنامه‌ریزی کرده است.  همچنین توسعه متوازن و متعادل در تمام استان‌ها، عمران و آبادانی را در دستور کار قرار داده است.



نماینده مجلس عمان در پایان یادآور شد: در این کشور بر اساس قانون و چشم‌انداز 2040 زمینه مشارکت زنان در تمام حوزه‌ها فراهم شده که این امر به ارتقاء جایگاه آنها منتهی می‌شود.



موانع پیش روی زنان برای استفاده از آنها در جامعه باید برداشته شود



نماینده مجلس قبرس در نشست مجازی پارلمانی زنان اقتصاد خانواده محور، گفت: باید بتوانیم برابری جنسیتی را در جوامع شکل دهیم و همچنین خشونت علیه زنان را از بین ببریم، ضمن اینکه حقوق استخدام زنان را هم باید در نظر بگیریم.



وی افزود: زنان تا به امروز خود را در موقعیت خطرناکی می بینند، البته این موضوع بدتر هم می‌شود، لذا این چنین اتفاقاتی در شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تاثیرگذار است.











پرچم قبرس


این نماینده مجلس قبرس اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان تجربیاتی دارند، باید آنها را در موقعیت‌های گوناگونی قرار دهیم تا به دستاوردهای بیشتری دست یابند و در همه سطوح، موانع قانونی را می بایست برای زنان برداریم. همچنین باید آنها را در انتخابات گوناگون شرکت دهیم تا کرسی های مختلف را تصاحب کنند.



وی گفت: جمهوری قبرس قانونی را به تصویب رسانده است تا از خشونت علیه زنان کاسته شود و همچنین از آزار و اذیت آنها در مراکز اداری کشور ممانعت به عمل آورد. باید زنان را در تصمیم گیری های مختلف امور جوامع مشارکت دهیم که این کار به نحوی برابری جنسیتی را به وجود خواهد آورد.



نقش زنان در عرصه‌های گوناگون جامعه بسیار حائز اهمیت است



لوکیل ناوا در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور گفت: زنان می‌توانند به عنوان رکن اساسی خانواده نقش مهمی را در جامعه ایفا کنند. دسترسی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در فیلیپین در چند دهه اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.











پرچم فیلیپین


این نماینده پارلمان فیلیپین تصریح کرد: طرح توانمندسازی زنان از برنامه‌ها و اولویت‌های دولت فیلیپین بوده است که برای این مهم چشم‌انداز بسیار بالایی را لحاظ کرده‌ایم.



وی گفت: امیدواریم بتوانیم نقش زنان را در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کشاورزی را فعال کنیم البته باید کارهای اجباری برای زنان را منع کنیم و آنها در بخش‌ صنایع و کارآفرینی‌ سوق دهیم. ناگفته نماند که مقوله آموزش هم از اهمیت والایی برخوردار است که این را نیز می‌بایست برای زنان در نظر بگیریم.



این نماینده پارلمان فیلیپین بیان کرد: زن به عنوان محور اصلی در جامعه باید بتواند در سایر مقوله‌ها علاوه بر کار در خانه فعالیت داشته باشد. باید دروازه‌های جدیدی را در عرصه‌های مختلف باز کنیم تا زنان به آنها ورود کنند و در حقیقت می‌بایست به دنبال توسعه پایدار برای زنان باشیم.



زنان ایران در حوزه های مختلف به الگو تبدیل شده اند



نماینده مجلس لبنان در نشست مجازی پارلمانی زنان اقتصاد خانواده محور، گفت: از برگزاری این نشست خوشحالیم به ویژه اینکه در تهران برگزار شده، شهری که از سال 1979 در پیروزی انقلاب اسلامی نشانه های قیام، پیشرفت و توسعه که شامل گرایش های مختلف نقش زنان بود، در آن ترسیم شد.











پرچم لبنان


وی ادامه داد: بارزترین این نشانه ها نقش فوق العاده زنان است، به گونه ای که زنان ایران در حوزه های مختلف فناوری، اقتصاد، سیاست و ورزش به الگو تبدیل شده اند و همه این رویدادها زیر چتر قوانین پیشرفته مطابق با رسالت فرهنگ و ایمانی رخ داد که مردم ایران هدف آن هستند و مستلزمات عصر جدید را در نظر گرفته و این نکته مثبتی برای انقلاب و کشور ایران به ویژه مجلس شورای اسلامی است که سال گذشته قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی را تصویب کرد و این مهم نشانه توجه ویژه این کشور و قانونگذاران مجلس به وضعیت زنان و تلاش برای تامین زندگی عزتمندانه برای آنهاست.



نماینده مجلس لبنان افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر متفاوتی حرکت می کند تا پیشرفت زنان را محقق کند و مانع از کالایی شدن آنان شود. امروزه زنان در ایران ارزش های اسلامی خود را حفظ می کنند و همزمان در زمینه های مختلف بدون هیچ مانع و موانعی پیش می روند و استدلال هایی که حجاب را مانعی برای پیشرفت می دانند را رد می کنند.



وی یادآور شد: یک زن می تواند الزامات مادر خوب بودن را در کنار انجام وظایف داشته و نقش خود را در عرصه های گوناگون جامعه و اقتصاد حفظ کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند «زنان در هر جامعه انسانی توانایی بالایی دارند و در این زمینه هیچ تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد». در جایی دیگر نیز تاکید می کنند که «در زمینه های آماده سازی، اقتصادی، برنامه ریزی و اندیشه ورزی، هیچ تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد»، و در بیان شفاف متمایز ایران و همچنین امام موسی صدر چنین مواردی وجود دارد.



نماینده مجلس لبنان ادامه داد: معتقدم که جلسه امروز می تواند فرصت واقعی برای ایجاد رویکردهای جدید باشد و نیاز به کار گوناگون دارد.



وی بر ضرورت تلاش برای ایجاد بسترهای پیشرفت اقتصادی برای زنان، رفع موانع نابرابری برای مردان و زنان، تلاش برای مبارزه با سوءمدیریت در کشورها و عواقب و تبعات کووید 19 و توانمندسازی زنان در شرایط فعلی تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی و امام موسی صدر مبارزات زیادی را برای رفع موانع و مشکلات خانواده و زنان داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 315790
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار