خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/19 - 20:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
دبیرکل مجمع مجالس آسیایی جزئیات برنامه امروز شرکت کنندگان در اجلاس APA را تشریح کرد؛

از آشنایی نمایندگان مجالس آسیایی با ظرفیت های فرهنگی ایران تا زمینه سازی تبادل تجربیات میان پارلمان ها

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی از آشنایی نمایندگان مجمع APA با ظرفیت های فرهنگی ایران و همچنین زمینه سازی برای تبادل تجربیات میان پارلمان ها خبر داد.

محمدرضا مجیدی در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حضور هیئت های پارلمانی از ۲۲ عضو APA در تهران به منظور شرکت در نشست کمیته برنامه‌ریزی و بودجه APA در ایران، گفت: امروز شاهد کشورهای شرکت کننده در اجلاس یاد شده بودیم لذا برنامه های فرهنگی به منظور آشنایی هرچه بیشتر نمایندگان پارلمان ها با ظرفیت های ایران اسلامی پیش بینی شد.



دبیرکل مجمع مجالس آسیایی، اظهار کرد: بازدید از مجلس شورای اسلامی اعم از صحن علنی، موزه و ساختمان مشروطه از جمله برنامه های ابتدایی پیش بینی شده امروز بود؛ همچنین نمایندگان کشورهای حاضر در ایران از برج میلاد و تالار مشاهیر ایران اسلامی و سایر موزه ها نیز به منظور آشنایی با فرهنگ کشورمان بازدید کردند.



وی ادامه داد: در این میان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی کشورمان که به همت معاونت علمی ریاست جمهوری برپا شده است از دیگر برنامه هایی بود که برای نمایندگان پارلمان های کشورها اجرایی شد.



مجیدی افزود: در پایان نشست مشترکی در دیوان محاسبات کشور برگزار شد؛ این نشست فرصتی بود برای آشنایی نمایندگان پارلمان ها و همچنین مقدمه ای برای همکاری های آینده زیرا نقش دیوان محاسبات در توسعه ملی و همچنین رسیدگی به موضوعات حسابرسی از سوی پارلمان ها پررنگ است./



پایان پیام

  • کد خبر : 364716
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار