خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/18 - 15:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپایی:

اروپایی ها مستقل از آمریکا تصمیم گیری کنند/ قانون مجلس مطابق برجام است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می گوید اروپایی ها در موضع گیری ها مستقل عمل کنند و بدانند قانون رفع تحریم ها منطبق بر برجام است.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از بیانیه تروئیکای اروپایی مبنی بر اینکه دولت قانون رفع تحریم ها را اجرایی نکند، گفت: به فرانسه، انگلیس و آلمان توصیه می‌کنم مستقل تصمیم بگیرند و تحت تاثیر آمریکا نباشند.



نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپایی‌ها باید بدانند که دیدگاه مردم ایران نسبت به آنها این است که اروپایی‌ها را عهد شکن می دانند، در شرایطی که آنها نمی توانند به تعهدات خود پایبند باشند چطور برای دیگران تعیین تکلیف می کنند؟



وی اظهار داشت: مقامات اروپایی برای یکبار هم که شده مفاد برجام را مطالعه کنند، در برجام گفته شده است اگر کشوری نقض عهد کند طرف مقابل حق دارد از تعهداتش بکاهد، قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها نیز در همین راستا است.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اروپایی ها متوجه نیستند، وقتی قانونی تصویب می شود کسی نمی تواند آن را اجرا نکند و هر کس استنکاف کند با او برخورد می شود، چرا که قانون مجلس لازم الاجرا است./



پایان پیام

  • کد خبر : 309565
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار