خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 16:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده مردم اراک در مجلس:

ارتقاء روابط ایران و مصر بیانگر شکست دسیسه‌های محور آمریکایی - صهیونیستی است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: جمهوری اسلامی تلاش کرده بر خلاف سیاست های ضدایرانی محور آمریکایی - عبری حرکت کند و از طریق مذاکره و گفتگو با کشورهایی مانند مصر و اردن اقدام به تنش زدایی کند.

محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت بهبود روابط تهران و قاهره و مذاکرات صورت گرفته از سوی مقامات دو کشور، گفت: دیپلماسی فعال در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته و در این راستا شاهد رفت و آمدهای دیپلماتیک مسئولان ایرانی به کشورهای مختلف و بالعکس هستیم.



نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنش زدایی و رفع سوء تفاهم ها در عرصه بین الملل می تواند به بهبود و ارتقاء سطح روابط کشورها کمک شایانی کند، اظهار کرد: در این راستا جمهوری اسلامی تلاش کرده بر خلاف سیاست های ضدایرانی محور آمریکایی-صهیونیستی حرکت کند و از طریق مذاکره و گفتگو با کشورهای منطقه و حتی کشورهایی مانند مصر و اردن اقدام به تنش زدایی کند.



وی با بیان اینکه فتنه های رژیم صهیونیستی صرفا موجب قطع روابط میان کشورهای اسلامی شده است، ادامه داد: این مهم در حالیست که جهان اسلام دارای ظرفیت های بزرگی است و کشورهای مسلمان می توانند از طریق تعامل با یکدیگر، فعالیت ها و همکاری های مشترک زیادی در عرصه های سیاسی، اقتصادی و غیره داشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: جمهوری اسلامی در حوزه های کشاورزی، علمی، پزشکی و غیره دارای توانمندی هایی است که مصری ها به آنها نیاز دارند لذا تعمیق روابط مشترک می تواند به تامین این نیازها کمک کند.



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد هر چه میزان تعامل و همکاری کشورهای اسلامی با یکدیگر افزایش یابد، نفوذ محور آمریکایی - صهیونیستی نیز کاهش می یابد که این موضوع دستاورد مهمی برای دنیای اسلام محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359163
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم