خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/29 - 09:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری با اشاره به بیانیه مشترک ترئویکای اروپا و کشورهای عربی؛

اذعان به اهمیت برقراری روابط عمیق اقتصادی بیانگر نقش‌آفرینی منطقه‌ای تهران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد تروئیکای اروپایی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دریافته اند نمی توانند نسبت به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران بی تفاوت باشند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با بیانیه مشترک آمریکا، تروئیکای اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران، گفت: کشورهای عربی متوجه شدند جمهوری اسلامی نقش آفرین منطقه است و به این قدرت اعتراف کرده اند.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات منطقه ای و جهانی رخ داده و جایگاه ایران، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود در بیانیه مذکور بر اهمیت برقراری روابط عمیق اقتصادی میان ایران و این کشورها مورد تاکید قرار گرفته است.



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره بر تعامل سازنده با کشورهای دنیا که رابطه دیپلماتیک با تهران دارند تاکید کرده است، ادامه داد: بر این اساس می توان اذعان کرد تروئیکای اروپایی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دریافته اند نمی توانند نسبت به ظرفیت های کشورمان بی تفاوت باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: جمهوری اسلامی هیچگاه درصدد تنش زایی در منطقه نبوده بلکه سیاست های کشورهای فرامنطقه ای موجب شده رویکرد کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس نسبت به کشورمان تغییر کند از این رو با توجه به تغییر معادلات منطقه، این رویکرد جهت گیری تازه ای به خود گرفته است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم تروئیکای اروپایی و کشورهای منطقه از فرصت دیپلماتیک با ایران استفاده کنند و در راستای افزایش سطح روابط و دوری از تنش گام های اساسی بردارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 331623
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار