خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/17 - 16:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

اتهام زنی وزیر خارجه انگلیس به ایران قابل پیگیری حقوقی است/ اختلاف افکنی سیاست منطقه‌ای لندن

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به اتهام زنی وزیر خارجه انگلیس به ایران درباره حملات یمن به سعودی‌ها غیرمستند، اختلاف افکنانه و قابل پیگیری حقوقی است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اتهام زنی لندن به ایران درباره حملات انصارالله یمن به سعودی‌ها، گفت: کشورهای فرامنطقه ای حضورشان در غرب آسیا مخرب بوده و همواره تلاش کرده اند با اتهام زنی و ایجاد شرایط خاصی منافع خود را تامین کنند.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سیاست های خودش در منطقه را ثابت قدم دنبال می کند، اظهار کرد: حوادثی در تاریخ کشورمان و دیگر کشورهای منطقه رخ داده که انگلیسی ها در آن نقش اختلاف افنکنی و غیره دارند.



وی با اشاره به اینکه اختلافات میان ایران و سعودی ها از طریق گفتگو میان دو کشور حل می شود، ادامه داد: ایران همواره تجاوزگری را محکوم کرده و سعودی ها نیز طی چند مدت اخیر اقدامات تجاوزگرایانه در یمن انجام داده و پیامدهایش را دیده است؛ اما در این میان انگلیسی ها تلاش می کنند ایران را متهم به تشدید درگیری میان عربستان و یمن نشان دهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ایران درگیری های منطقه ای و جنگ میان کشورهای اسلامی را نمی پذیرد و تلاش می کند این مهم برطرف شود تا آرامش به منطقه بازگردد.  جمهوری اسلامی درصدد صلح و ثبات میان کشورهای منطقه است و هیچگاه به تنش های میان کشورها وارد نشده اما انگلیسی ها با سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» به سمت تحقق سیاست تسلط بر کشورهای منطقه گام بر می دارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حمایت تسلیحاتی و نظامی غربی ها از ائتلاف سعودی کاملا مشهود است و آنها عامل اصلی خون ریزی ها و جنگ ها در منطقه هستند، خاطرنشان کرد: رفتارهای انگلیسی ها سلطه گرایانه و اختلاف افکنانه بوده و بر خلاف حقوق بین المللی است لذا وقتی مسئول یک کشور اقدام به اتهام زنی غیرمستند می کند می توان آن را در نهادهای بین المللی پیگیری حقوقی کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 326717
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار