خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/18 - 17:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آقازاده دافساری:

اتهام‌زنی فرمانده سنتکام به ایران بیانگر استیصال آمریکا است/ سیاست‌های ضدایرانی کاخ سفید نقش‌برآب شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اتهام‌زنی فرمانده سنتکام به ایران نشان دهنده ضعف، استیصال و شکست سیاست های ایالات متحده در منطقه است.

سیدعلی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ‌ملت، در واکنش به اتهام‌زنی فرمانده سنتکام به ایران در سفر به ابوظبی مبنی بر اینکه موشک‌های بالستیک میان‌بردی که امارات با آنها هدف قرار می گیرد، در یمن طراحی و ساخته نشده بلکه ایران در این موضوع دخالت دارد، گفت: اظهارات مقامات تروریست آمریکایی در رابطه با مسائل منطقه از جمله یمن و نسبت دادن اتفاقات اخیر به جمهوری اسلامی بیانگر ضعف و استیصال آنها است.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمریکایی ها از کشورهای تجاوزگر به یمن حمایت های سیاسی و نظامی کردند از این رو مشاهده می شود این کشورها با سلاح ها و تجهیزات ساخت ایالات متحده یمن را به خاک و خون کشیده اند.



وی ادامه داد: همچنین مشاهده می شود که آمریکایی ها در مجامع بین المللی نیز از نیروهای تجاوزگر ائتلاف عربی دفاع می کند و در تلاش هستند یمنی ها را متهم نشان دهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران در منطقه همواره سیاست صلح را پیگیری کرده است، افزود: بر این اساس هیچگاه در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نکرده است؛ این مهم در حالیست که آمریکایی ها با حضور در  برخی از کشورهای منطقه  تلاش کرده اند تنش آفرینی کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد آمریکایی ها با تنش زایی در میان کشورهای منطقه می خواهند از شرایط جدیدی که رخ داده جلوگیری کنند زیرا سیاست هایشان با شکست مواجه شده است؛ در واقع آنها شاهد تغییر رویکرد بسیاری از کشورها عربی و تمایل آنها برای افزایش سطح روابط با جمهوری اسلامی هستند از این رو تلاش می کنند با طرح چنین اظهارات تفرقه افکنانه ای، اجازه تحقق این مهم را ندهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 336946
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار