خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/16 - 15:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در واکنش به ترور نافرجام نخست وزیر عراق:

آمریکا و عربستان می‌خواهند امنیت عراق را بهم زنند/ روند سیاسی موجود در عراق مورد رضایت واشنگتن و ریاض نیست

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به مداخلات آمریکایی‌ها و عربستان سعودی در عراق، گفت: آنها نمی‌خواهند عراق باثبات و امن باشد.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به ترور نافرجام نخست وزیر عراق، گفت: تحولات عراق در حال حاضر تحت تاثیر انتخابات دهم اکتبر با پیچیدگی خاصی ادامه دارد و ائتلاف بندی ها برای تشکیل حکومت روشن نیست.



رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مداخلات خارجی آمریکا و بازیگران مخرب منطقه در عراق، افزود: این مداخلات به شکلی طراحی شده تا آنها در ائتلاف بندی ها برای تشکیل پارلمان و دولت، حضور و نفوذ خود را داشته باشند، اما بعید می‌دانم به اهداف خود برسند چراکه مواضع جریانهای سیاسی عراق در قبال مداخلات خارجی بویژه آمریکا مشخص است.



گلرو در ادامه اظهار کرد: عراق در معرض توطئه‌ها و مداخلات است، دولتمردان و گروه‌های عراقی با حکمت و درایتی که دارند مراقب هستند و در مقابل مداخلات می ایستند تا عراق مجددا در فضای ناامنی و بی‌ثباتی قرار نگیرد. وی افزود: برخی بدنبال بازگرداندن عراق به وضعیت بی‌ثبات بعد از سرنگونی صدام هستند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکایی‌ها و برخی قدرت‌های منطقه می‌خواهند امنیت عراق را بهم بزنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: اتفاقی که اخیرا درباره مصطفی الکاظمی افتاد باید توسط دستگاههای امنیتی بررسی شود تا ابعاد پشت پرده آن روشن شود.



رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی خواهان صلح، ثبات و امنیت در عراق است و امیدواریم عراق از این مرحله عبور کند و دولت تشکیل شود. جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف روابط خود را با عراق توسعه خواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 330671
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار