خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/08 - 14:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند مانع دستیابی ایران به توانمندی پهپادی و موشکی شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و اسرائیل در حدی نیستند که بخواهند مانع دستیابی ایران به توانمندی دفاعی مشروع پهپادی و موشکی شوند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص توافق آمریکا و اسرائیل بر ایجاد گروه‌کاری برای تمرکز بر پهپادها و موشک‌های ایران، گفت: تصمیم مشترک ایالات متحده و رژیم صهیونیستی برای کنترل توانمندی دفاعی کشورمان موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز شکست خورده است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حافظه تاریخی مردم کشورمان نیز نشان می دهد آمریکایی ها همواره در مذاکرات هسته ای تلاش کردند موضوع توانمندی نظامی ایران را تحت تاثیر قرار دهند اما موفق نشدند.



وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز به هیچ عنوان نمی توان از ظرفیت ها و توانمندی های موشکی و غیره دست برداشت، ادامه داد: این مهم در حالیست که آمریکایی ها و اسرائیلی ها باید پاسخ دهند مگر خودشان از داشتن توانمندی موشکی دست کشیده اند که اکنون می خواهند جمهوری اسلامی ایران را کنترل کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل در حدی نیستند که بخواهند مانع دستیابی ایران به توانمندی دفاعی مشروع پهپادی و موشکی شوند، افزود: بر این اساس مشاهده می شود که سیاستمداران کاخ سفید در تلاش هستند در حاشیه مذاکرات هسته ای موضوع موشکی کشورمان را مطرح کنند تا جریان انحرافی را رقم بزنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمنان تلاش می کنند با بلوف های سیاسی کشورمان را عامل ناامنی و بی ثباتی منطقه معرفی کنند و این مهم در حالیست که حضور کشورهای فرامنطقه ای سبب بروز تنش در منطقه شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 318290
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار