خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/29 - 18:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در مراسم بزرگداشت حسن بیتمز نماینده فقید پارلمان ترکیه؛

آزادسازی غزه بیانگر شکست هژمونی پوشالی آمریکا است/ مراسم بزرگداشت حسن بیتمز معاون فقید حزب سعادت و نماینده پارلمان ترکیه با عنوان "ناصر الاقصی" برگزار شد.

مراسم بزرگداشت حسن بیتمز معاون فقید حزب سعادت و نماینده پارلمان ترکیه با عنوان "ناصر الاقصی" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مراسم بزرگداشت حسن بیتمز معاون فقید حزب سعادت و نماینده پارلمان ترکیه با عنوان "ناصر الاقصی" امروز (چهارشنبه ۲۸ آذرماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی و فعالان فلسطین در دانشگاه مذاهب اسلامی در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.



ابطحی دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین و دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین در مراسم بزرگداشت یادشده، به تبیین  و تحلیل آثار عملیات طوفان الاقصی در دنیا خصوصا منطقه غرب آسیا پرداخت.



وی با اشاره به آخرین سخنرانی حسن بیتمز در پارلمان ترکیه، اظهار کرد: کسی که در لحظه ای که تابلوی "اسرائیل قاتل" را در کنارش دارد و در هنگام سخنرانی علیه این رژیم جان می بازد را باید مصداق مجاهد در راه خدا دانست و وی شهید قلمداد می شود.



دبیرکل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین تصریح کرد: باید یادآور شد جهانی که پیروزان جنگ جهانی دوم برای خود شکل دادند، اکنون پایان یافته و دنیایی جدید در حال شکل گیری است که مبنای آن عدالت خواهی و ضد نژادپرستی است.



وی ضمن بیان اینکه طی دهه‌های گذشته در غرب فقط تعداد محدودی در سطح رسانه و دانشگاه منتقد نظام سلطه بودند، گفت: این مهم درحالیست که به برکت عملیات طوفان الاقصی، پرش استراتژیک در سطح عدالت خواهی در غرب رقم خورد لذا عمق این عدالت خواهی و ضدنظام سلطه بودن در حال توسعه و افزایش است.



دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین با بیان اینکه منطقه اشغال شده غزه آزاد خواهد شد، افزود: تحقق این امر به دنیا نشان خواهد داد که هژمونی پوشالی ایالات متحده آمریکا روبه افول بوده و پایان خواهد یافت.



وی با اشاره به عدم دستاورد غربی ها در حمایت نظامی از صهیونیست‌ها، تصریح کرد: امروز مجموعه ای از مستکبران به رهبری آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در کنار رژیم صهیونیستی هستند تا علیه یک گروه فلسطینی بجنگند اما همچنان بعد از گذشت هفتاد و پنج  روز ابتکار عمل در دست نیروهای مقاومت است؛ در واقع همه دستاورد آنها کشتن زنان و کودکان است.



دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین خاطرنشان کرد: مرحوم بیتمز در این پرش استراتژیک عدالت خواهی برای مردم ترکیه و جهان اسلام تبدیل به اسوه شده که امری قابل تامل است.



گفتنی است، در این مراسم میهمانان داخلی و خارجی، علماء، اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب و  رویوران معاون سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین نیز حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 373442
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار