خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/14 - 11:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده در واکنش به ادعای جمهوری‌خواهان:

آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران ارتباطی به مالیات آمریکایی‌ها ندارد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اموال بلوکه شده ایران ارتباطی به مالیات آمریکایی‌ها ندارد، گفت: این دارایی‌ها از پیش از انقلاب از سوی ایران در اختیار آمریکا قرار گرفته و آزاد نشده است که باید در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، حق و حقوق ملت ایران بازگردانده شود.

یعقوب رضازاده درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به درخواست جمعی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از بایدن برای توقف روند مذاکرات، گفت: از آنجایی که دولت آمریکا به این نتیجه رسیده که برای احیای برجام باید با ایران توافق کرده و چاره ای جز این توافق ندارد تا به خواسته های خود برسد، به سمت راهکاری برای احیای برجام رفته است.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از سوی دیگر کشورهای اروپایی علیرغم کارشکنی های بسیاری که در برجام داشتند نیز در نهایت به این نتیجه رسیده اند برای ثبات امنیت سیاسی و اقتصادی جهان باید توافق لازم با ایران را داشته باشند.











یعقوب رضازاده


وی همچنین به تفاوت سیاست جمهوریخواهان با آزادیخواهان در حوزه سیاسی به خصوص مذاکرات و برجام اشاره و عنوان کرد: اصل سیاست هر دو حزب آمریکایی مخالفت و به چالش کشیدن جمهوری اسلامی ایران است اما در اجرای این نظریه خود با یکدیگر تفاوت دارند که در موضوع مذاکرات نیز جمهوریخواهان که همواره مخالف تام احیای برجام بوده اند به دنبال ایجاد اخلال در توافق ها هستند.



رضازاده ادامه داد: با این حال اگر کشورهای طرف مذاکره کننده می خواهند به نتیجه منطقی برسند باید در مذاکرات برجام با ایران که در مراحل پایانی قرار دارد، به توافق برسند.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه یکی از شروط احیای برجام، بازگشت حق و حقوق ملت ایران به خصوص پول های بلوکه شده توسط آمریکا است، خاطرنشان کرد: ایران پیش از انقلاب بابت خرید تجهیزات نظامی و ادوات زرهی مبلغی به آمریکا پرداخت کرده اما بعد از انقلاب نه تجهیزات تحویل داده و نه پول آن برگردانده شد، از این رو جمهوریخواهان نباید این مسأله را بیان کنند که این پول قرار است از مالیات آمریکایی ها پرداخت شود بلکه حق و حقوق ملت ایران است که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات باید به ایران بازگردانده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 339371
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار