خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/18 - 13:18
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
سرویس : بین الملل
در همایش «بهار چهل و پنجم؛ قدس شریف در آستانه آزادی» مطرح شد

آرمان فلسطین از انقلاب اسلامی تفکیک ناپذیر است

دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین در همایش «بهار چهل و پنجم؛ قدس شریف در آستانه آزادی»، گفت: آرمان فلسطین از انقلاب اسلامی تفکیک ناپذیر است.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس انتفاضه فلسطین امروز سه شنبه ١٨ بهمن ماه در همایش «بهار چهل و پنجم؛ قدس شریف در آستانه آزادی» با اشاره به آرمان های انقلاب اسلامی و فلسطین، گفت: رژیم صهیونیستی جرثومه فساد و تهدیدی برای کل بشر و همه انسان هاست. کشوری که در پرچم خود ادعای سرزمینی دارد که حد فاصل نیل تا فرات است این رژیم جنایت کار خطری برای کل بشر است. امام خمینی (ره) این خطر را درک کردند.


 


وی تصریح کرد: آنگاه که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید سفارت فلسطین در تهران افتتاح و اولین مهمانان جمهوری اسلامی ایران نیز هیاتی از فلسطین بود.












سید مجتبی ابطحی





دبیر کل انتفاضه فلسطین همچنین بیان کرد: امروز جای جای فلسطین و مقاومت است، ما سقوط رژیم منحوس اسرائیل را بسیار نزدیک می دانیم.


 


ابطحی یادآور شد: در این همایش و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال بررسی نقش آرمان فلسطین در حمایت از انقلاب اسلامی و حمایت انقلاب ایران از فلسطین هستیم.


 


وی تاکید کرد: آرمان فلسطین از انقلاب اسلامی تفکیک ناپذیر است و به این آرمان باید مقدس و تکلیف شرعی نگاه کرد و به زودی نابودی اسرائیل را جشن خواهیم گرفت.


 


قرائت پیام نماینده جنبش أمل لبنان


 


در ادامه این همایش، صلاح فحص نماینده جنبش أمل لبنان در ایران، پیام رئیس جنبش أمل (نبیه بری) را قراﯨت کرد و گفت: مسأله آزادسازی فلسطین برای ما امری مقدس است و ارتباطی با تجاوز اسرائیل به خاک لبنان ندارد. آزادسازی فلسطین وظیفه این جنبش است و همگامی با این ملت، افتخار این جنبش است.


 


وی در ادامه اظهار کرد: فلسطین و مسجدالاقصی رمز وحدت مسلمان است و در آیاتی از قرآن کریم هم به آن اشاره شده است. 


 


صلاح فحص در بخشی از این پیام به نقش موثری جمهوری اسلامی ایران و پیروزی انقلاب اسلامی در انسجام حمایت ها از ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: حمایت از فلسطین از شعارهای و اولویت های للی جمهوری اسلامی ایران بود، اگر ٢ یا ٣ سال پیروزی انقلاب اسلامی به تاخیر می افتاد، امروز نانی از فلسطین نبود. پیروزی انقلاب اسلامی در نقطه مهم تاریخ تبلور یافت تا حمایت از این سرزمین مقدس به همت الهی رقم بخورد.


 


وی افزود: انقلاب اسلامی در برهه های حساس که فلسطین در حال خاموشی بود، آن آرمان را روشن و زنده نگاه داشت و چالشی برای صهیونیست ها ایجاد و تمام توطئه های آنها را خنثی کرد.


 


سفیر یمن: تلاش دولت ها برای عادی سازی روابط ناکام ماند


 


ابراهیم دیلمی، سفیر یمن در تهران نیز در پیامی به رشادت ها و عملیات جوانان فلسطینی اشاره کرد و گفت: تلاش برخی از کشورها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی نتیجه نداشته و این تلاش ها ناکام مانده است و خورشید آزادی به زودی طلوع می کند.


 



جمهوری اسلامی ایران پاسخ خود را به تجاوزات اسرائیل خواهد داد



سردار احمدی مقدم در ادامه این همایش طی سخنانی ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: امام (ره) با انقلاب موجب تحولات در منطقه شد، انقلاب در شرایطی به پیروزی رسد که جهان بین دو اردوگاه شرق و غرب تقسیم شده بود و هیچ مساحتی مستقل از حضور در اردوگاه شرق و غرب نبود. در این شرایط امام(ره) انقلاب را با شعار استقلال، آزادی و جمهوری به پیروزی رساند استقلال به معنای نه شرقی - نه غربی که دشمنی هر دو جبهه را علیه جمهوری اسلامی به دنبال داشت.



رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به  انواع توطئه ها، فشارها، ایجاد جنگ علیه ایران، محاصره اقتصادی، فشار دیپلماسی حقوقی، عملیات‌های تروریستی علیه ایران ادامه داد: علی رغم همه این فشارها انقلاب اسلامی توانست از گردنه های مهمی عبور کند، شاید بتوانیم ادعا کنیم جمهوری اسلامی دارای بالاترین درجه تاب آوری در برابر فشارها است.



وی با اشاره به زلزله اخیر در سوریه و ترکیه و ابراز همدردی با ملت این دو کشور اظهار کرد: موظفیم به آن ها کمک کنیم، خصوصا سوریه که از خرابی جنگ به تازگی عبور کرده، خدا آن ها را در امتحان دیگری قرار داد.



سردار احمدی مقدم در ادامه سخنانش با طرح این سوال که اگر یکبار جنگ ترکیبی به کار گرفته شده علیه جمهوری اسلامی علیه یکی دیگر از کشورهای منطقه که امروز اقتصاد شکوفا دارد به کار گرفته شود، صادرات نفت و واردات کالا ممنوع شود آیا تاب آوری مقاومت را دارند؟ گفت: جمهوری اسلامی دارای درجه بالای تاب آوری در برابر فشارهاست، اما نه تنها ایستادگی کرده، بلکه دشمنان را به عقب رانده است.



وی ادامه داد: صهیونیست ها علی رغم این که در عملیات های سازش شکست خوردند، به این اکتفا نکردند برای محو کردن مقاومت فلسطین، لبنان را اشغال کردند به تصور اینکه ظاهرا ماجرا تمام شد. امروز دولت های سازش‌کار تلاش دارند با اتحاد صهیونیست ها،  جبران کنند اما از این مساله غافل هستند که مورد حمایت ملت های خود نیستند آشکارا در جام جهانی قطر مشخص شد مردم عرب حامی حکام  خود نیستند متاسفانه آنان از این درس نگرفتند.



رییس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه اظهار کرد: امروز رژیم صهیونیستی خودش در درون دیوارهایی که کشیده محو است، امروز مقاومت اسلامی که سلاح دست ساز داشت ، برخوردار از قدرت بازدارندگی است، نه سلاح های غربی، نه هواپیماهای پیشرفته و نه گنبد آهنین مانع مقاومت نشد.



وی تصریح کرد:  شرایط بد اقتصادی و امنیتی موجب شده  امروز باعث مهاجرت معکوس شده و غلبه زاد و ولد در درون سرزمین ها بیشتر از یهود است یعنی تغییرات جمعیتی یکی از مشکلات آنهاست. امروز رژیم صهیونیستی گرفتار عدم توازن درونی شده است.



سردار احمدی مقدم  با یادآوری اینکه قرار بود نیروهای آمریکایی  با لشکرکشی به عراق و افغانستان هژمونی خود را توسعه دهند، گفت: امروز با صرف هزاران میلیارد فرار کردند ان شاء الله شاهد خروج کامل‌ نیروهای آمریکایی از منطقه باشیم. طرح‌های تسلط تروریست‌ها و تجزیه منطقه شکست خورد و سردار سلیمانی پرچمدار این اتفاقات بود که ایستادگی کرده و طرح‌های پیچیده آنان را به شکست کشاند.



وی تصریح کرد: امروز نیمی از ارتش صهیونیستی با مشکلات سیاسی مثل بودجه مواجه هستند که کار را به جایی رسانده که دست به قاچاق و سرقت سلاح می‌زنند و انواع فساد دیگر که در این رژیم وجود دارد.



سردار احمدی مقدم در پایان با اشاره به شرارت های رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران پاسخ خود را خواهد داد و در برابر اقدامات آنان منفعل نیست. پاسخش حکیمانه و درخور است و شتابزده عمل نمی‌کند. جمهوری اسلامی ایران مسیر مستمری را تا به امروز ادامه داده است و همچنان که رهبری هم فرموده‌اند جبهه استکبار روز به روز در حال ضعیف شدن و رو به افول می‌باشد و جمهوری اسلامی ایران همواره رو به صعود است. گرچه تحت تاثیر فشارها این امکان وجود دارد که در برهه‌ای کندتر عمل شده اما به هر ترتیب این موازنه در حال تغییر است.



 



حمایت از فلسطین از اصول لایتغیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران



مهدی شوشتری معاون وزیر امور خارجه و کارشناس حوزه  در ادامه همایش «بهار چهل و پنجم؛ قدس شریف در آستانه آزادی» طی سخنانی، گفت: جایگاه فلسطین در پیروزی انقلاب به اندازه‌ای است که در اولین گام سفارت منحوس اسرائیل در تهران تعطیل و سفارت فلسطین افتتاح شد. این مسئله به عنوان اولین گام نشان داد که بحث فلسطین و حمایت از آن جزو اصول ثابت و لایتغیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.



وی با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نشانه همبستگی جهان اسلام، گفت: فلسطین همواره جزو اصول، آرمان و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و دستگاه دیپلماسی با افتخار صدای حمایت از فلسطین و مقاومت در برابر اشغالگران را اعلام کرده است.



مدیرکل غرب آسیا وزارت امور خارجه همچنین اظهار کرد: در نقطه مقابل مقاومت حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند که باید احساس شرمندگی کنند که همه نوع جنایت را علیه مردم مظلوم فلسطین انجام دادند. ما با افتخار در کنار مقاومت فلسطین هستیم، آمریکای جنایتکار باید احساس شرمساری کند.



دستیار وزیر امور خارجه همچنین بیان کرد: مقاومتی که ما در کنار آنها قرار گرفتیم مشروع است و بر اساس همه موازین و میثاق‌های بین‌المللی اقدام می‌کند. طرف مقابل باید پاسخگوی اقداماتش در جنایت‌هایی که انجام داده باشد.



شوشتری خاطرنشان کرد: امروز مقاومت در بهترین وضع خود قرار دارد و رژیم صهیونیستی روند نزولی خود را طی می‌کند. پس از پیروزی انقلاب شاهد رخدادهای بسیار بزرگی در سطح منطقه از انتفاضه اول و دوم، عقب نشینی صهیونیست‌ها از جنوب لبنان، فرار رژیم صهیونیستی از نوار غزه، شکست در جنگ ۳۳ روزه تا جنگ سیف القدس همگی نشان می‌دهد که رژیمی که به دنبال آرمان دروغین نیل تا فرات بود امروز به دور خودش دیوار کشیده و مجبور است بیش از ۵۰ درصد ظرفیت ارتش خود را بسیج کند اما در برابر آن حرکت ملت فلسطین زمین گیر نشده است.



وی یادآور شد: طرح‌هایی با عنوان سازش که در منطقه برای حل مسئله فلسطین در بیش از سه دهه گذشته مطرح کردند همه محکوم به شکست بود. چون به ریشه اصلی بحران فلسطین پرداخته نشده، بحث اصلی اشغال یک سرزمین و نقض حقوق یک ملت است.



 



انقلاب اسلامی بلوک بندی جدیدی را در منطقه ایجاد کرد



خالد قدومی نماینده حماس نیز در این همایش گفت پیروزی انقلاب اسلامی به سود فلسطین بود و با این پیروزی یک بلوک بندی و بازمهندسی جدیدی در منطقه شکل گرفت و مقاومت موفق شد موانع رژیم صهیونسیتی را در هم شکند و با وجود حضور ۶۵ درصد نیروهای ارتش صهیونیستی در کرانه باختری شاهد آزادسازی شهرک های اشغالی و به درک واصل شدن اشغالگران توسط نیروهای مقاومت بودیم.



وی افزود: همه موفقیت ها به یمن شراکت راهبردی جمهوری اسلامی ایران و دلاوران فلسطینی حادث شده و این شراکت در برابر دشمن واحد، آینده روشن را رقم خواهد زد.



خالد قدومی تصریح کرد: مقاونت، همه طرح های سازش با اسرائیل را در هم شکسته است. بر اساس گزارش ها و شاخص های عربی منتشر شده، ملت های عربی که دولت هایشان با اسراییل سازش کردند، با دولت های خود همراه نشدند. طرح های صلح هم بارها مطرح شده از طرف اکثریت فلسطینی ها پذیرفتنی نیست و نخبگان و مقامات مسئول این طرح ها و عادی سازی را نکوهش می کنند.



بر اساس این گزارش، دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین از خانواده شهدا تقدیر کردند و احمد حسین فلاحی رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزاد سازی قدس شریف مجلس یازدهم نیز از کارت عضویت افتخاری دبیرخانه رونمایی کرد./



پایان پیام



 



  • کد خبر : 356888
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم