خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 15:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جدی:

گروه‌های مختلف افغانستان کنار همدیگر نباشند، امنیت این کشور دچار خدشه می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس اعتقاد دارد اگر گروه های مختلف افغانستان به صورت فراگیر کنار یکدیگر نباشند، احتمال وارد شدن خدشه به امنیت این کشور وجود دارد.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهمیت سفر نماینده ایران در امور افغانستان به این کشور، گفت: مجموعه حاکمیت کنونی افغانستان به هر میزان که به دنبال خواسته های مردم و شاخص حضور گروه های مختلف در دولت باشد، قطعا ایران نیز در کنارش خواهد بود.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع میزان رضایت مردم افغانستان برای جمهوری اسلامی مهم است زیرا اگر گروه های مختلف به صورت فراگیر کنار یکدیگر نباشند، احتمال وارد شدن خدشه به امنیت این کشور وجود دارد.



وی با اشاره به اینکه طالبان باید دنبال نظر مردم افغانستان باشد، ادامه داد: در واقع حاکمیت کنونی از متن مردم نیست و به نوعی با کودتا روی کار آمده اما برای رفع مشکلات باید به گروه های سیاسی مختلف نقش بدهد تا امور کشور اجرایی شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان دارای پیشینه و روابط تاریخی مستحکمی هستند، افزود: بر این اساس نماینده ایران در امور افغانستان به این کشور سفر کرده و با مسئولان طالبان دیدار کرده است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریع تر مشکلات مردم افغانستان بر طرف شود تا شاهد رشد و توسعه این کشور باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 331395
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار