خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/30 - 15:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی:

کمک های سازمان ملل برای مهاجران افغان با شروط سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: کمک های سازمان ملل متحد در این زمینه ها یا بسیار ناچیز است یا با شرط و شروط های سیاسی متعدد همراه است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش جمعیت مهاجران افغان به ایران گفت: ایران و افغانستان مرز مشترک طولانی دارند همچنین اشتراک های فرهنگی، تاریخی و دینی با مردم افغانستان باعث شده سیل عظیمی از مهاجران و گذرکنندگان غیر مجاز مرزی روانه کشور ما شود. در چند روز گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بازدیدی از مرزهای شرقی داشته و شبانه شاهد ورود 100 ها نفر از معابر مرز افغانستان در استان خراسان جنوبی و منطقه سیستان بوده ایم.



وی بیان کرد: سازمان ملل متحد تعهد خاصی در مقابل مهاجرین نشان نمی دهد و جمهوری اسلامی را به شیوه های سیاسی تحت فشار قرار می دهد. ایران در دوران جنگ افغان ها با شوری ، زمان اشغال این کشور توسط آمریکا و اکنون همیشه در کنار ملت افغانستان بوده است این کار را وظیفه شرعی، دینی واخلاقی خود می دانیم.



این نماینده مجلس اظهار داشت: توقع ما این است که سازمان ملل متحد بر اساس آمار وسیع مهاجران و گذرکنندگان مرزی و پناهجویان به ایران در ساخت اردوگاه ها، همچنین تجهیزات پزشکی  وامکانات تحصیل یا ایجاد زمینه های اشتغال برای مهاجران کمک کنند.



رحیمی جهان آبادی عنوان کرد: کمک های سازمان ملل متحد در این زمینه ها یا بسیار ناچیز است یا با شرط و شروط های سیاسی متعدد همراه است این در شرایطی است که ایران تحت فشار تحریم های ظالمانه آمریکایی ها است. مردم شرایط اقتصادی مساعدی ندارند از این رو نمی توانیم آن طور که باید به مردم افغانستان رسیدگی کنیم و شمرنده مهاجران می شویم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان مجلس باید رایزنی بیشتری با سازمان های بین المللی و کمیساری عالی پناهندگی داشته باشند که بتوانیم بخشی از امکانات و تجهیزات لازم را برای مناطق مرزی مهاجر پذیر جذب کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 334074
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار