خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/05 - 14:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیرضا نظری:

کشورهای غربی دست از بازی های سیاسی و رسانه ای بردارند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای غربی دست از بازی های سیاسی و رسانه ای بردارند و به فکر ارائه راهکارهای سازنده باشند.

علیرضا نظری  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپایی بعد از نشست شورای امنیت در رابطه با قطعنامه ۲۲۳۱، گفت: کشورهای غربی چطور می توانند در مقابل افکار عمومی دنیا ژست بگیرند و ایران را مقصر عدم اجرایی شدن مجدد برجام بدانند؟.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها به خوبی می دانند ایران علی رغم خروج ایالات متحده از برجام، ماه ها به اجرای تعهداتش ادامه داد، اظهار کرد: بر این اساس اتهام زنی به کشورمان به هیچ عنوان قابل پذیر نیست.



وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی نیز تعهداتی در برجام داشتند که هیچ کدام از آنها را اجرایی نکردند، ادامه داد: در واقع اکنون انگشت اتهام نسبت به نقض قطعنامه 2231 به سمت کشورهای اروپایی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک افکار عمومی دنیا نیز نمی پذیرد که جمهوری اسلامی برجام را زیر سوال برده است زیرا مسئولان کشورها در روند مذاکرات بارها پیشنهادهای سازنده برای احیای این توافق ارائه کردند.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به کشورهای غربی توصیه می شود دست از بازی های سیاسی و رسانه ای بردارند و به فکر ارائه راهکارهای سازنده باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 354272
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار