خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/20 - 10:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

چارچوب روابط ایران و آمریکا پس از اعلام مواضع بایدن مشخص می شود

نایب رئیس کمیسیون امنیم ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:چارچوب روابط ایران و آمریکا پس از اعلام مواضع بایدن بر اساس منافع ملی مشخص می شود.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره آینده روابط ایران و آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن گفت: باتوجه به عدم تفاوت در رویکرد دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در برخورد با جامعه جهانی از جمله ایران، بین ترامپ و بایدن هیچ تفاوتی وجود ندارند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاریخچه شکل گیری برجام ادامه داد: برجام در دوران ریاست اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا در قالب مذاکرات ایران و 1+5 شکل گرفت پس از چند سال مذاکره در نهایت پس از سال ها مذاکره، منجر به توافق بین ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا شد.  



وی افزود: قرار شد تا زمانی که سه کشور اروپایی و آمریکا به تعهدتشان ذیل توافق هسته ای پایبند باشند، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام تعهدات خود را اجرایی کند.



حیدری بیان کرد: پس از روی کارآمد ترامپ رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا، وی اقدامات سختگیرانه ای درباره برجام داشت که در نهایت باعث خروج آمریکا از توافق هسته ای شد.



وی ابراز کرد: اکنون جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده انتخاب شده و از آنجایی که تفکراتش متاثر از اوباماست رویکردشان با جمهوری اسلامی همانند گذشته است.  



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: عمده اقداماتی که دموکرات ها علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادنه اد با استفاده از ظرفیت های بین المللی و جامعه جهانی بوده، بنابراین دموکرات ها از جمهوری خواهان خطرناک تر هستند. تازمانی که کشور های طرف برجام به تعهداتشان عمل کنند جمهوری اسلامی به توافق هسته ای پایبند خواهد بود.



حیدری افزود: از آنجایی که اوباما نقش کلیدی در پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشت از تجربیات و نقطه نظرات اوباما استفاده خواهد کرد، بر این اساس دموکرات ها به احتمال زیاد دوباره به برجام باز می گردند.



وی خاطر نشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از اعلام رسمی بایدن در خصوص ایران و جامعه جهانی چارچوبی بر اساس منافع ملی مشخص خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 307752
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار