خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/02 - 15:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
یزدی خواه:

پهپادهای ایرانی برتری هوایی آمریکا در منطقه را از بین بردند/ فرماندهی سنتکام دیگر قدرت ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مقامات نظامی ایالات متحده در گذشته مدعی بودند دارای برتری هوایی در منطقه هستند اما با پیشرفت چشمگیر پهپادی ایران این توانمندی آنها بی اثر شده و از بین رفته است.

سیدعلی یزدی خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اعتراف فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مبنی بر اینکه ایران دارای بزرگترین نیروی پهپادی منطقه است، گفت: مقامات نظامی ایالات متحده در گذشته مدعی بودند دارای برتری هوایی در منطقه هستند اما با پیشرفت چشمگیر پهپادی ایران این توانمندی آنها بی اثر شده و از بین رفته است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: عملیات های پهپادی ایران علیه تروریست های تکفیری داعش در منطقه غرب آسیا یکی از ابعاد قدرت پهپادی کشورمان بشمار می رود که موجب هراس آمریکایی ها شده است.



وی با اشاره به اینکه پهپادها چشمان تیزبین و همیشه بیدار کشورمان هستند و تمامی تحرکات در منطقه را رصد می کنند، ادامه داد: در این راستا چندی پیش نیز از پایگاه راهبردی پهپادی 313 ارتش رونمایی شد که بیانگر آمادگی کشورمان برای مقابله با هر نوع تهدید احتمالی علیه سرزمین مان است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دستاوردهای بومی پهپادی و موشکی ایران موجب شده تسلیحات نظامی ایالات متحده دیگر کارایی لازم را نداشته باشند، افزود: در واقع فروش تسلیحات نظامی به کشورهای منطقه یکی از منابع درآمدی کاخ سفید محسوب میشد که با دامن زدن به ایران هراسی صورت می گرفت اما اکنون این دسیسه نیز خنثی شده است.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی آمریکایی ها برتری نظامی خودشان را از دست داده و دیگر نمی توانند همانند سابق اقدام به فروش تسلیحاتی کنند که کارآمدی آنها زیر سوال رفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 359129
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم