خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/27 - 17:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
احمدی بیغش:

پاکستان همکاری مطلوبی در حوزه مرزی با ایران و افغانستان ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تروریسم ریشه کن نمی شود مگر اینکه تمامی کشورهای منطقه دست به دست یکدیگر داده و کشورهایی مثل عربستان از آنها حمایت مالی نکنند.

محمود احمدی بیغش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انفجار تروریستی اخیر در پاکستان گفت: متأسفانه پاکستان رویه‌ای را پیش گرفته که مراعات منافع کشورهای همسایه در آن جایی ندارد و تا کنون نیز هیچ همکاری مطلوبی در حوزه مرزی با ایران و افغانستان نداشته است.



وی در ادامه انفجار تروریستی اخیر در پاکستان را نیز علت حمایت از تروریست ها دانست و افزود: پاکستان باید تکلیف خود را با امنیت خود و همسایگان روشن کند و عنان را به آمریکایی ها که به دنبال نابودی مسلمانان هستند ندهد بلکه از ظرفیت جمعیت کلان و مسلمان کشور خود برای حفظ امنیت آن بهره ببرد.



احمدی بیغش در ادامه با انتقاد از عدم اهمیت منافع همسایگان برای طرف پاکستانی عنوان کرد: اگر پاکستان وارد مراوده اخلاق‌مدار شود می توان به یاغی گری طالبان پایان داد اما پاکستانی ها اراده ای برای این قضیه نداشته و تصور می کنند با استفاده سیاسی از طالبان می توانند بر تهدید دشمنان خود فائق آیند غافل از اینکه این ناامنی گریبان آنها را خواهد گرفت.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجماع منطقه ای برای مقابله با تروریسم مهم است، خاطرنشان کرد: تروریسم ریشه کن نمی شود مگر اینکه تمامی کشورهای منطقه دست به دست یکدیگر داده و کشورهایی مثل عربستان از آنها حمایت مالی نکنند هرچند کشورهای امارات و بحرین باعث شده اند پای مادر تروریسم یعنی رژیم صهیونیستی به منطقه باز شود که این موضوع خطر عملیات های تروریستی را افزون می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 306462
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار