خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/30 - 14:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت ملی:

وضع حقوق بشر در یمن برای دولت های های استکباری اهمیتی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:وضع فجیع حقوق بشر در یمن برای دولت های استکباری اهمیتی ندارد.

 مرتضی محمودوند در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بدترین جنایات جنگی در یمن در حال وقوع است و حقوق بشر در این کشور زیر پا گذاشته شده است اما دولت های استکباری در مقابل آن سکوت کرده اند.



وی افزود: اینکه انتظار دارند یک ملتی در مقابل تهاجم و تحریم از خود دفاع نکند اوج خباثتی است که زورگویان جهان انجام می دهند در حالی که ملت یمن یک ملت با سابقه تاریخی غنی هستند و مشغول دفاع از سرزمین خود هستند و هیچ تهاجمی را آغاز نکرده اند اما در مقابل این دفاع مشروع بهانه تراشی می کنند.



نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دروغ پراکنی در مورد منشأ تسلیحات یمنی یا دفاع مشروع آنها برای به حاشیه راندن جنایت ائتلاف عربی-صهیونیستی در این کشور است و جامعه جهانی به دنبال فرافکنی و جریان سازی هستند تا دفاع مقدس ملت یمن را سرکوب کنند.



وی ادامه داد:حمایت از مظلومین جهان یادگار امام راحل است و ما همیشه مدافع مظلومین بوده ایم و عده این را برای امتیازگیری مطرح می کنند در حالی که آرمان نظام و قانون اساسی ما دفاع از مظلوم است.



به گزارش خانه ملت بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اخیراً تاکید کرد: عربستان و امارات در جریان تجاوزات خود مدارس، بیمارستان‌ها، مراسم عروسی و عزاداری را هدف قرار داده‌اند و همچنین آخرین جنایتی که رخ داد،  دادن یک زندان در شهر «صعده» مورد هدف قرار دادند و شبانه روز مشغول کشتن غیرنظامیان هستند اما متأسفانه سازمان ملل تحت فشار کشورهای متجاوز قرار دارد و هیچگونه توجیهی برای چانه‌زنی‌ ما در خصوص موضوع بشردوستانه در یمن وجود ندارد و حق مشروع این کشور است که مردم آن با عزت و کرامت زندگی کنند، دارو دریافت کنند و در بیمارستان‌ها تحت درمان و معالجه قرار بگیرند./



پایان پیام.

  • کد خبر : 337309
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار