خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 09:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
دستغیب در نشست تاثیرات جنگ بر غزه؛

وضعیت امنیت غذایی و محیط زیست در غزه نگران کننده است

رییس دیوان محاسبات کشور گفت: وضعیت امنیت غذایی و محیط زیست در غزه نگران کننده است لذا سازمان های بین المللی باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست تاثیرات جنگ بر غزه؛ حسابرسی و ارزیابی زیست محیطی و امنیت غذایی صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفندماه) با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، دستغیب رییس دیوان محاسبات کشور و جمعی از سفرای مقیم کشورهای مسلمان برگزار شد.

ابتدا دستغیب با بیان اینکه وضعیت محیط زیست و امنیت غذایی در غزه نگران کننده است، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای صادر کرد که استفاده‌ از محیط زیست حق مسلم برای هر فردی شناخته می‌شود اما این مولفه در همه تجاوزهای رژیم صهیونیستی نقض شده است.

رییس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه محیط زیست مرژ سیاسی و نظامی نمی‌شناسد؛ افزود: هدف قرار دادن تاسیسات زیست محیطی، جنایت جنگی محسوب می‌شود. هدف قرار دادن تاسیسات آبی توسط رژیم آپارتاید صهیونیستی در تجاوزهای مختلف را شاهد هستیم؛ به عنوان مثال در سال ۲۰۱۴ هفتاد درصد شبکه آب رسانی در غزه آسیب دیده و اکنون بیش از ۹۷ درصد آب در غزه غیرقابل کشت و استفاده شده است.

دستغیب با بیان اینکه استفاده از فسفر سفید ممنوع است، افزود: این عنصر شیمیایی دارای آثار مخرب بوده و سبب آلودگی های متعددی می‌شود؛ رژیم صهیونیستی مناطق مختلف فلسطین را اشغال کرده از این رو با حجم آسیب های مختلف، نمیتوان تخمین دقیقی از اقدامات مخرب رژیم غاصب اسرائیل داشته باشیم.

رییس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: تاثیر جنگ غیرقابل کتمان است؛ متاسفانه به دلیل انفجارهای متعدد و غیره شاهد تغییرات مهم در عرصه های حیاتی هستیم. در تمام جنگ ها از ابتدا محیط زیست و منابع طبیعی قربانیان خاموش محسوب می‌شوند و عوارض طولانی مدت و التیام ناپذیر آن دارای اهمیت دوچندان است.

وی گفت: کاهش کیفیت آب، خاک و هوا، پسماندها، سوءتغذیه، آلودگی ها و غیره نتیجه تجاوزگری های رژیم صهیونیستی به غزه است؛ ارتش غاصب اسرائیل درصدد نسل کشی و غیرقابل سکونت کردن این منطقه است.

رییس سازمان دیوان محاسبات کشور پیشنهاد کرد یکی از نشست ها و کنفرانس های خود را به تغییرات سازمان ملل به بررسی اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی اختصاص دهد و دیوان های محاسبات کشورهای مختلف به ارزیابی آثار فجایع رخ داده در غزه بپردازند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376222
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار