خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/26 - 13:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

واشنگتن در همراه کردن کشورها برای اعمال فشار علیه تهران ناتوان است

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: دیپلماسی بین المللی کاخ سفید دچار ضعف شده لذا ایجاد همراهی دیگر کشورها برای اعمال فشار علیه ایران طرحی شکست خورده است.

عباس مقتدایی خوراسگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا خطاب به اروپایی ها برای همراهی در اعمال فشار علیه ایران، گفت: برخی از مقامات ایالات متحده به جای بیان واقعیت ها، اقدام به بیان شعار می کنند تا افکار عمومی دنیا را با خودشان همراه کنند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی سالیان طولانی شاهد اعمال تحریم ظالمانه نسبت به ایران اسلامی هستیم اما این مهم نتوانسته روند پیشرفت و تاریخ سازی ایران را متوقف کند.



وی ادامه داد: بدون شک یکجانبه گرایی آمریکایی ها در دنیا عملا محکوم به شکست است از این رو مشاهده می شود که اروپایی ها نسبت به موضع گیری شفاف ناتوان هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروزه دیپلماسی بین المللی کاخ سفید دچار ضعف شده لذا ایجاد همراهی دیگر کشورها برای اعمال فشار علیه ایران طرحی شکست خورده است.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت شناخته می شود و این امر در حالیست که پیروز جنگ اراده ها باید دارای مولفه ایستادگی و مقاومت باشد.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی پیامی توییتری مدعی شد که برجام به تاریخ پیوسته است و از سایر کشورهای اروپایی خواست تا به اعمال فشار علیه ایران بپردازند.



وی در پیام خود نوشت: گفته می شود ذخیره اورانیوم ایران بیش از ده برابر حد مجاز تعیین شده در توافق هسته‌ای است. آلمان، فرانسه، انگلیس و سایر کشورها باید از خواب بیدار شوند و این واقعیت را بپذیرند که توافق هسته ای به تاریخ پیوسته است کشورها باید در اعمال تحریم‌های شدید به ما بپیوندند./



پایان پیام

  • کد خبر : 306365
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار