خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/16 - 17:29
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به اظهارات وزیرخارجه آلمان:

هیچ کس در ایران برای اظهارات مقامات اروپایی اعتباری قائل نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دیگر کسی برای اظهارات غربی‌ها اعتباری قائل نیست و نمی‌توان برای امضای آن‌ها ذیل قراردادها ارزش قائل شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به این که برجام به صورت یک جانبه اجرا شد،گفت: کشورهای غربی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا طرف قرارداد برجام بودند، به تعهدات‌شان عمل نکردند. علیرغم این کشورها، ایران به تعهدات خود عمل کرده و این قرارداد به صورت یکطرفه و یکجانبه اجرا شد.



هیچ عقلانیت و منطقی پشت حرف های هایکو ماس نیست



وی با اشاره به اظهارات وزیرخارجه آلمان در موضوع برجام، مطرح کرد: اظهارنظر هایکو ماس در مورد فرابرجام، از پشتوانه منطق و عقلانیت بی بهره است.



رحیمی جهان آبادی در ادامه مطرح کرد: وقتی که قراردادی را با ایران امضا کردید و این قرارداد اجرا نشده است؛ به فرض اینکه ایران بپذیرد و قرارداد جدید و یا مذاکره جدیدی را فراتر از برجام انجام دهد ؛چه ضمانتی برای اجرای این قرارداد وجود دارد؟ و اصلاً چه کسی در ایران حاضر است که  چنین قراردادی را منعقد کرده و وارد گفت‌وگو با طرف‌های غربی شود؟



بیشتر بخوانید:





 



 وفای به عهد،پایه تمام قراردادها و معاهدات بین المللی 



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس با تاکید براینکه در حقوق بین الملل یک اصل بدیهی وجود دارد به نام اصل وفای به عهد، مطرح کرد: وفای به عهد، پایه تمام قراردادها و معاهدات بین المللی است و دولت‌ها بر پایه منافع متقابل معمولاً به تعهدات خود عمل می‌کنند و در قراردادها، وفای به عهد می‌کنند.



وی با بیان اینکه دیگر کسی برای غربی‌ها اعتباری قائل نیست که بخواهد برای امضای قرارداد آن ها ارزش قائل بشود، ادامه داد: فراتر از برجام و یا فروتر از برجام و یا خود برجام، نیاز به یک اصل مهم به نام اعتماد و دارد؛ این اعتماد تا زمانی که نسبت به رفتار و کردار و تعهدات غربی‌ها ایجاد نشود، بعید  می دانم کسی در ایران با غربی ها مذاکره کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم  با بیان اینکه مذاکره‌ای که نه اروپا و نه آمریکایی‌ها اراده‌ای برای اجرای آن ندارند؛ مذاکراتی بی حاصل است، مطرح کرد: اما اگر اراده‌ای برای اجرای تعهدات دارند بهترین سند و بهترین چارچوب و قوی ترین زمینه همکاری با ایران اجرای تمام و کمال برجام است.



استانداردهای چندگانه برای خود غربی‌ها هم تبدیل به حرف مضحکی شده است



رحیمی جهان آبادی خاطرنشان کرد: تا زمانی که غربی‌ها معاهده برجام را به صورت کامل اجرائی نکرده اند، آنچه را که عنوان می کنند صرفاً یک است بدون پشتوانه اجرایی و ارزش و اعتباری هم ندارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حنای غربی ها دیگر رنگی ندارد، تصریح کرد: دروغ‌های اروپایی‌ها و استانداردهای چندگانه ای که مطرح می‌کند؛ نه تنها برای ما که یک کشور آسیایی و در حال توسعه هستیم؛ حتی برای خود غربی‌ها هم تبدیل به حرف مضحکی شده است که کسی آنها را جدی نمی گیرد و به آنها توجهی نمی کند. 



به گزارش  خانه ملت؛ محمدجواد ظریف با اشاره به اظهارات "هایکو ماس" وزیر امورخارجه آلمان درباره ضرورت توافق فراتر از برجام با ایران نوشت: هایکو ماس و تروئیکای اروپا باید قبل از حرف زدن در مورد ایران این کارها را انجام دهد: آپارتاید کرونایی نفرت انگیز را متوقف کنید، به تعهدات خود ذیل قطعنامه شورای امنیت پایبند باشید و دست از نقض برجام بردارید و از رفتارهای مخرب خود در منطقه ما و فروش ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای خلیج فارس و حمایت کورکورانه از اعمال تروریستی اسرائیل دست بردارید./



پایان پیام

  • کد خبر : 309467
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار