خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/14 - 10:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

هیچ قومی در افغانستان به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند/ تشکیل دولت فراگیر راهکار برون رفت از مشکلات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد تاریخ نشان داده هیچ قومی نمی تواند به تنهایی افغانستان را اداره کند زیرا چالش هایش زیاد می شود.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با اظهارات سفیر کشورمان در کابل مبنی بر اینکه تهران از فراگیر بودن دولت آینده در افغانستان استقبال می‌کند، گفت: با توجه به بافت تاریخی این کشور که از قومیت های مختلف وجود دارد، تشکیل دولت فراگیر تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی افغانستان محسوب می شود.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس تاریخ نیز نشان داده هیچ قومی نمی تواند به تنهایی این کشور را اداره کند زیرا چالش هایش زیاد می شود.



وی با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای خارجه کشورهای منطقه در تهران طی چند وقت گذشته، ادامه داد: در این اجلاس نیز همه کشورهای شرکت کننده تاکید بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان داشتند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هم اکنون طالبان با مشکل جدی مواجه است زیرا از ساختار اداری، مجلس و دیگر ارکان ها بهره نمی برد، افزود: این مهم در حالیست که اقوام زیادی در مسائل حکومتی این کشور صاحب نظر هستند و تجربه دارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد در میان قوم پشتون نیز که بیشتر طالبان از این قوم هستند، آنها هم در این خصوص نظرات مختلفی دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 334972
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار