خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/28 - 14:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوری در دیدار با سفیر ازبکستان:

همکاری های امنیتی ایران و ازبکستان به رفع تنش در منطقه منجر می شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و کرونا را از عوامل کاهش سطح  مراودات اقتصادی دانست و خواستار تحرک بیشتر فعالان اقتصادی دولتی و خصوصی در دو کشور شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بهادر عبدالله اف سفیر ازبکستان در تهران با غلامرضا نوری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان دیدار و گفتگو کرد.



نوری با اشاره به روابط دوستانه و رو به رشد میان دو کشور در عرصه های مختلف گفت: همواره روابط پارلمانی مثبتی میان مجالس دو کشور برقرار بوده که می تواند به توسعه و گسترش مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین کمک شایانی نماید.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان با تأکید بر ضرورت همکاری در مجامع بین المللی و منطقه ای افزود: تداوم گفتگو و رایزنی های مستمر در سازمان های بین المللی و منطقه ای می تواند به ارتقا سطح مراودات اقتصادی و تجاری میان کشورهای منطقه منجر شود.



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری با ارزیابی ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی در ایران و ازبکستان، بر ضرورت اجرایی شدن توافقات کمیسیون های مشترک اقتصادی و فعال شدن بخش های خصوصی جهت گسترش تبادلات تجاری و اقتصادی تأکید کرد.



وی در همین بخش تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و کرونا را از عوامل کاهش سطح مراودات اقتصادی دانست و خواستار تحرک بیشتر فعالان اقتصادی دولتی و خصوصی در دو کشور شد.



نوری در پایان با ابراز تأسف از حمله تروریستی اخیر در افغانستان که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از دانش آموزان گردید، گفت: همکاری های امنیتی میان کشورهای منطقه بویژه ایران و ازبکستان می تواند به رفع تنش در منطقه، برقراری ثبات و امنیت در افغانستان و مبارزه با گروه های افراطی کمک فراوانی کند.



 در ادامه این دیدار بهادر عبدالله اف سفیر ازبکستان در تهران با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: مقامات عالی رتبه ازبکستان همواره بر توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند.



 سفیر ازبکستان با اشاره به وجود توانمندی های اقتصادی فراوان در دو کشور افزود: ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران امکانات مناسبی در عرصه های اقتصادی دارند که می توانند مکمل یکدیگر باشند.



 وی در همین بخش بیان داشت: همکاری در پیمان های منطقه ای و  برقراری کریدور حمل و نقلی جهت ترانزیت کالا می تواند به ارتقا سطح مناسبات اقتصادی کشورهای آسیای میانه با دیگر کشورهای قاره آسیا منجر شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 319432
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار