خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 16:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی با اشاره به سفر آتی امیرعبدالهیان:

همکاری ایران و چین موجب بی اثری تحریم های یکجانبه ایالات متحده شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد رفت و آمد مقامات ایران و چین برای عملیاتی کردن سند همکاری 25 ساله است.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت سفر آتی امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به چین، گفت: هر کشوری برای برقراری روابط راهبردی و استراتژیک باید با دیگر کشورها توافقات بلند مدت منعقد کند که تهران و پکن نیز در این راستا قدم های خوبی برداشته اند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن سند همکاری 25 ساله ایران و چین نیاز به اقدامات کارشناسی در زمینه های مختلف اقتصادی، انرژی و غیره است، اظهار کرد: بنابراین هر دو کشور به یکدیگر نیاز دارند و بر اساس منافع مشترک، احترام مقابل و سیاست برد-برد اقدامات زیادی انجام می دهند.



وی با بیان اینکه رفت و آمد مقامات ایران و چین برای عملیاتی کردن سند همکاری 25 ساله است، ادامه داد: بر این اساس باید به موضوع سرمایه گذاری های مشترک در راستای توسعه دو کشور توجه جدی شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: چین و ایران، کشوری رو به رشد و با ظرفیت هستند و نیازهای دوجانبه می تواند با همکاری مشترک تامین شود.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک همکاری ایران و چین می تواند موجب خنثی سازی تحریم های یکجانبه ایالات متحده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 332303
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار