خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/17 - 09:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در حاشیه نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی

نواب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجالس ایران و دومای روسیه یا یکدیگر دیدار کردند

در حاشیه نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی به میزبانی ایروان، نواب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و دومای روسیه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت مقتدایی در ابتدای این دیدار، از روسیه به عنوان کشوری مهم و قدرتمند در عرصه بین المللی نام برد و تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط تهران - مسکو در تمامی زمینه‌ها حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران و روسیه به عنوان دو کشور مهم و همسایه، باید همکاری‌های سازنده‌ای در معادلات و تحولات منطقه‌ای داشته باشند. وی در این راستا، یادآور شد؛ برنامه همکاری‌های دو کشور باید با قوت ادامه یابد.



در ادامه  نوویکوف نایب رئیس اول کمیسیون دفاعی و روابط خارجی دومای روسیه نیز روابط کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه و راهبردی خواند و افزود: مناسبات و همکاری‌های دوستانه دو کشور باید در تمامی زمینه‌‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی تعمیق و گسترش یابد.



وی خاطرنشان کرد: همکاری‌های دو کشور در بحران روسیه نمونه یک همکاری راهبردی و مفید بود.



نوویکوف، با اشاره به رشادت های سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش گفت: شجاعت های بی نظیر ایشان هرگز فراموش نخواهد شد و ما همواره یاد و خاطره ایشان را گرامی می داریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 343339
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار