خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/26 - 18:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فضلی زون در گفتگو با خانه ملت:

نهادهای بین‌المللی حقوق بشری باید مانع نسل‌کشی اسرائیلی‌ها در فلسطین شوند

نماینده پارلمان اندونزی ضمن انتقاد از استانداردهای دوگانه اروپایی‌ها در قبال فلسطین، گفت: اروپایی‌ها به جنایات اسرائیل در غزه و صرفا نگاه کرده و سکوت می‌کنند که این واکنش آنها جایگاه بین‌المللی‌شان را به مخاطره خواهد انداخت.

فضلی زون نماینده پارلمان اندونزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت نشست اضطراری کمیته فلسطین PUIC و نخستین کمیته فلسطین APA که اخیرا در تهران برگزار شد، گفت: این اجلاس برای شنیده شدن صدای پارلمان های آسیایی بسیار مهم است.



این نماینده اندونزیایی در ادامه وضعیت غزه و فلسطین را از بسیاری جهات بحرانی و اضطراری دانست و افزود: ما باید به جهت انسانی، نسل کشی که از سوی اسرائیلی‌ها علیه فلسطینیان رخ می‌دهد را محکوم کنیم.



وی در ادامه اجلاس کشورهای عضو اتحادیه سازمان همکاری اسلامی و مجمع مجالس آسیایی با موضوع فلسطین را نه تنها صدای ملت های مسلمان و ملت های آسیا بلکه محلی برای برنامه‌ریزی پارلمانی عنوان کرد و گفت: ما قصد داریم اقدامات مفید و عملی برای فلسطینیان انجام داده و صرفا شعار ندهیم.



فضلی زون در ادامه با تأکید بر اینکه مردم دنیا می‌خواهند جنگ و نسل‌کشی اسرائیلی‌ها متوقف شود، یادآور شد: نهادهای بین‌المللی حقوق بشری باید این موضوع را پیگیری کنند تا جنایات علیه زنان و کودکان پیان یابد.



نماینده پارلمان اندونزی در ادامه با اشاره به اقدامات کشورش برای حمایت از ملت فلسطین، گفت: ما با پارلمان‌های اروپایی در این خصوص صحبت کردیم که نباید استانداردهای دوگانه داشته باشند و به آنها یادآوری کردیم که دنیا در حال نظاره است و اروپایی ها با اقدامات این چنینی، جایگاه بین‌المللی خود را از دست خواهند داد.



وی افزود: مردم جنگ اوکراین و غزه را مقایسه می‌کنند که چگونه موضوع آتش بس در غزه دائم وتو می‌شود در حالی که اروپایی‌ها فقط نگاه می‌کنند و سکوت کرده‌اند اما باید بدانند که این استاندارد دوگانه بسیار خطرناک است.



نماینده پارلمان اندونزی که به عنوان رئیس هیأت پارلمان کشورش به تهران سفر کرده بود در پایان با تأکید بر اینکه پارلمان‌های آسیایی باید به عنوان صدای مردم غزه بر مواضع خود پایدار باشند، خاطرنشان کرد: جنایات علیه زنان و کودکان در غزه، بیش از 3 ماه به طول انجامیده است و باید هرچه سریع تر به پایان برسد./



پایان پیام



گفتگو از: فائزه ظهیری

  • کد خبر : 374790
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار