خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/12 - 16:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در دیدار با مندلا ماندلا:

نلسون ماندلا همواره در آسمان عدالتخواهی و حق‌طلبی خواهد درخشید

دبیرکل دبیرخانه کنفرانس دائمی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: ما در ایران از ابتدای حرکت انقلابی نلسون ماندلا با او همراهی کردیم و به او عشق می ورزیدیم چرا که ایشان همیشه در آسمان عدالتخواهی و حق طلبی خواهد درخشید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مندلا ماندلا نوه نلسون ماندلا رهبر فقید ضد آپارتاید آفریقای جنوبی که برای دریافت جایزه خویش در مراسم برندگان جایزه حقوق بشر اسلامی به تهران سفر کرده است، امروز(چهارشنبه، 12 مرداد ماه) با دبیرکل دبیرخانه کنفرانس دائمی حمایت از انتفاضه فلسطین در محل این دبیرخانه دیدار و گفتگو کرد.



در ابتدای این دیدار سید مجتبی ابطحی در ابتدا ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از حضور مندلا ماندلا در دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: ما در ایران از ابتدای حرکت انقلابی نلسون ماندلا با او همراهی کردیم و به او عشق می ورزیدیم چرا که ایشان همیشه در آسمان عدالتخواهی و حق طلبی خواهد درخشید.











مندلا ماندلا


وی در ادامه با بیان اینکه این روزها که ما در ایران میزبان شما هستیم شاهد لباس های سیاه ما و خیابان هایی که با پارچه های سیاه پوشیده شده است، هستید، عنوان کرد: این‌ها نشانه هایی از همراهی ما با یک عدالتخواهی بزرگ بوده که 1400 سال از وقوع آن گذشته است.



دبیرکل دبیرخانه کنفرانس دائمی حمایت از انتفاضه فلسطین در پایان خاطرنشان کرد: به ما گفته شده هر روز برای ما عاشورا است، هر ماهی محرم و هر سرزمینی کربلاست و ما همیشه باید مقابل باطل بایستیم.



مندلا ماندلا: رسانه‌ها توانسته‌اند مسائل حقوق بشری آفریقای جنوبی که حاصل نفوذ امپریالیسم و صهیونیسم است، انعکاس دهند



در ادامه این دیدار، مندلا ماندلا نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست صمیمی ابراز کرد: سفر ما از روابط خوب بین آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران نشأت می گیرد و این روابط خوب از زمان انقلاب های ما ایجاد شده است.



وی ادامه داد: از زمان حیات پدربزرگم نلسون ماندلا و امام خمینی (ره)، به یاد داریم که ایران یکی از اولین کشورهایی بود که آفریقای جنوبی را آپارتاید اعلام کرد و ما خیلی خوشحال هستیم که در ایام محرم مهمان شما بوده و اتفاقات محرم همیشه برای ما الگو بوده است.



ماندلا افزود: نلسون ماندلا همیشه می گفت مساله فلسطین بزرگترین مساله زمان ما است ولی حکومت های امپریالیسم غربی همیشه این پدیده را نادیده می گرفتند و از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.



نوه نلسون ماندلا در پایان خاطرنشان کرد: اکنون زمانه تغییر کرده است و ما به سهم خودمان توانسته ایم با استفاده از رسانه ها مسائل حقوق بشری مربوط به سرزمین خودمان را که حاصل نفوذ امپریالیسم غرب و صهیونیسم جهانی است را به تمام دنیا انعکاس دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 346900
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار