خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 08:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جوکار با اشاره به نقش میانجی‌گری ایران در رفع مناقشات منطقه‌ای؛

نشست چهارجانبه مسکو می‌تواند به عادی‌سازی روابط سوریه با همسایگانش کمک کند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: عادی سازی روابط سوریه با همسایگان از جمله ترکیه دارای اهمیت است که نشست چهارجانبه مسکو می تواند به تحقق این امر کمک کند.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در رابطه با برگزاری نشست چهارجانبه سوریه با حضور ایران در مسکو، گفت: جمهوری اسلامی و روسیه در مقابله با تروریست های تکفیری داعش که تحت حمایت غربی ها بودند، نقش پررنگی را ایفا کردند.



نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اقدامات مشترک دو کشور موجب شد ثبات و آرامش به سوریه بازگردد که نشان دهنده قدرت اثرگذاری تهران و مسکو است.



وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست یاد شده با مشارکت ایران پیام مهمی برای ایالات متحده دارد، ادامه داد: در واقع دعوت از ایران نشان می دهد دیگر دوران یکجانبه گرایی از بین رفته و شاهد شکل گیری و اثرگذاری قدرت های نوظهور در مناسبات منطقه ای و جهانی هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هم اکنون عادی سازی روابط سوریه با همسایگان از جمله ترکیه دارای اهمیت است که این نشست می تواند به تحقق این امر کمک کند.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع حصول این هدف می تواند به رفع برخی از مشکلات کنونی میان دو کشور کمک کند که امیدواریم با میانجی گیری ایران و روسیه محقق شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359142
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم