خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/03 - 16:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
یزدی خواه:

موضع‌‌گیری امارات نسبت به جزایر سه گانه "آب در هاون کوبیدن" است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، گفت: امارات بر خلاف مولفه های بین المللی و حق حاکمیت جمهوری اسلامی نکاتی را در خصوص جزایر سه گانه بیان می کند که اصلا سازنده نیست.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با انتقاد از ادعای تازه امارات در مجمع عمومی سازمان ملل علیه جزایر ایرانی، گفت: اسناد تاریخی ثابت می کنند که تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی جزء لاینفک سرزمین مادری خود یعنی ایران هستند لذا آنهایی که نسبت به این جزائی مسائلی را مطرح می کنند، در حال آب در هاون کوبیدن هستند.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: امارات متحده عربی هویتش کمتر از یک قرن است و پیش از انقلاب اسلامی نیز در این خصوص موضع گیری نمی کرد اما پس از انقلاب تلاش می کند در رابطه با تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی اظهارات واهی را بیان کند که نشان دهنده پیروی از سیاست تنش آفرین بیگانگان است.



وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران درصدد احیای استقلال و آزادی کشورهای منطقه است لذا امارات با طرح موضوعات بی اساس و ادعاهای نادرست،  به استحکام روابط کشورهای منطقه ضربه می زند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اقدامات امارات نسبت به جزایر سه گانه نقض حقوق و تمامیت ارضی ایران است، افزود: به عبارتی این کشور بر خلاف مولفه های بین المللی و حق حاکمیت جمهوری اسلامی نکاتی را بیان می کند که اصلا سازنده نیست.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می رود دستگاه دیپلماسی کشورمان موضوع مذکور را از طریق دستگاه های بین المللی پیگیری کند تا دیگر شاهد تکرار چنین مسائلی نباشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 368770
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار