خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/30 - 11:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

موانع بازگشت ایرانیان ساکن از کشور بررسی و مرتفع می شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی موانع بازگشت ایرانیان ساکن از کشور خبر داد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تاکیدات روسای قوای مجریه و قضاییه برای تسهیل در بازگشت ایرانیان خارج نشین، گفت: عزم مسئولان برای رسیدگی حداکثری به امور ایرانیان خارج از کشور ارتقا پیدا کرده است و این گسترش عزم و مشاهده آن در بالاترین سطح از رئیس جمهور، وزیر امور خارجه تا مقامات و مجموعه سایر قوای کشور مشهود است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: در قوه مقننه فراکسیون رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور شکل گرفته است و ما دراین فراکسیون به دنبال شناسایی نکاتی هستیم که سبب مشکلات شده و با وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین موانع و مشکلات را مرتفع خواهیم کرد.



وی با بیان اینکه در قوه قضاییه همین رویکر حاکم است و در دولت هم چنین رویکردی وجود دارد، اظهار داشت: در جلسه اخیر که محل مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه، معاونین وزارتخانه و سفرای ایران در کشورهای همسایه داشتیم یکی از نکاتی که مطرح شد مبحث بازگشت ایرانیان خارج از کشور بود.



این نماینده مجلس گفت: در این جلسه سرفصل های اساسی که باید برای آن چاره اندیشی کنیم مطرح شد، افق آینده برای تسهیل رفت و آمد ایرانیان ساکن در خارج از کشور کاملا روشن و امید بخش است. به دنبال آن هستیم تا ایران که متعلق به تمام ایرانیان چه در داخل و چه خارج از کشور است از ظرفیت ها و توانمندی های همه هموطنان بهره شود.



مقتدایی مطرح کرد: ایران هویت جمعی ملتی به هم پیوسته است که قومیت های مختلف را در کنار یکدیگر به عنوان منشأ وحدت جمعی گرد هم می آورد در این عرصه علاوه بر حاکمیت و حکومت، سرزمین و قلمرو و ملیت ما وجود دارد که در کنار دین مشترک و آزادی ادیان که همواره در دورن کشور وجود داشته و در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است، توانسته ایم  زبان، خط و اصالت ایرانی را در طول تاریخ به عنوان یک ملت فرهنگساز حفظ کنیم.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم که ایران متعلق به تمام ایرانیان توسط تمام ایرانیان آباد شود. رویکرد ما در فراکسیون رسیدگی به امور ایرانیان ساکن در خارج حمایت از همه ایرانیان،  اجرای حداکثری قانون اساسی و آزادی های ملت مندرج در اصل سوم و سایر اصوال قانون اساسی است و به دنبال آن هستیم آنچه که در مقدمه قانون اساسی به عنوان مفاد مترقی مطرح شده است در بالاترین سطح اجرایی و عملیاتی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 334048
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار