خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/17 - 16:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

مناقشه قره باغ با تکیه بر راهکار سیاسی حل شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مناقشه قره باغ با تکیه بر راهکار سیاسی حل می‌شود و حاکمیت ارضی کشورها باید به رسمیت شناخته شود.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ادامه درگیری ها در منطقه قره باغ گفت: مقامات  سیاسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت در مناقشه ارمنستان و آذربایجان اعلام کردند این موضوع جز راه حل سیاسی راه حل مناسب دیگری ندارد. 



نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هر دو طرف به این نکته واقف هستند که باید با تکیه بر راهکار سیاسی مناقشه کنونی را حل کنند و حاکمیت ارضی دو کشور باید به رسمیت شناخته شود.



وی با تاکید برخاتمه هرگونه اشغال گری گفت: امنیت در مرزها و آرامش مرز نشنین ها  باید حفظ شود بر این اساس جمهوری اسلامی ایران اقدامات تروریستی یا حضور تروریست های شناسنامه دار که قبلا نیز با آن ها در گیر بوده را در کنار مرز ها نمی پذیرد.



مقتدایی تصریح کرده جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام کرده مرز های کشورمان مرزهای صلح و امنیت است اگر قرار باشد این صلح و امنیت به مخاطره بیفتد در هر سطحی از نظر دفاعی و بازدارندگی لازم باشد آمادگی های کافی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.



 وی ابراز کرد: سفر اخیر معاون وزیر امور خارجه به کشور های درگیر در مناقشه قره باغ با هدف بیان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران بوده است.



نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  خاطرنشان کرد: اهل جانبداری از جنگ نیستیم بلکه برعکس از صلح امنیت جانب داری می کنیم و روابط دوستانه را  به عنوان یک سر فصل اساسی در روابط خارجی به عنوان مبنا قرار داده ایم./



پایان پیام

  • کد خبر : 307618
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار