خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/24 - 11:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحی با اشاره به آمادگی ژاپن برای تحکیم مناسبات با ایران؛

منافع همپیمانان آمریکا با تکیه بر کاخ سفید تامین نمی‌شود/ شاهد تغییرات اساسی در منطقه هستیم

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امروزه در منطقه شاهد تغییرات اساسی هستیم و دنیا متوجه شده کشوری مانند ایران به عنوان یک قدرت در معادلات منطقه ای و بین المللی اثرگذار است.

سارا فلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با پشت پرده تغییر رویکرد برخی کشورهای همپیمان آمریکا مانند کشورهای عربی و حتی ژاپن نسبت به جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشورهایی مانند ایالات متحده در گذشته قدرت برتر بشمار می رفتند از این رو کشورهای مختلفی تلاش می کردند از سیاست های کاخ سفید تبعیت کنند اما امروزه این کشورها با چالش های اساسی در حوزه اقتصادی و سیاسی روبرو شده اند.



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در واقع همپیمانان کاخ سفید متوجه شده اند که این کشور دیگر نمی تواند پشتیبان اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی خوبی برایشان باشد زیرا آمریکا در مواجه با رخدادهای بین المللی دچار استیصال شده است.



وی با اشاره به اینکه امروزه آمریکا بدهکارترین کشور دنیا به صندوق بین المللی پول محسوب می شود، ادامه داد: این مهم در حالیست که امروزه در منطقه شاهد تغییرات اساسی هستیم و دنیا متوجه شده کشوری مانند ایران به عنوان یک قدرت  در معادلات منطقه ای و بین المللی اثرگذار است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه امروزه بسیاری از کشورها درصدد تحکیم روابط و توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی هستند، افزود: بر اساس نظر کارشناسان سیاسی تامین منافع ملی در روابط میان کشورها دارای اهمیت است لذا امروزه منافع آنها با آمریکا تامین نمی شود و نیاز به همکاری و تعامل با کشورهای قدرتمند دیگر است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس ایران شریک مفید و خوب برای بسیاری از کشورهای دنیا محسوب می شود زیرا دارای ظرفیت در عرصه های مختلف بوده و در جغرافیای استراتژیکی قرار دارد که می تواند در معادلات اثرگذار جدی باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 359967
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم