خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/19 - 11:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیدری:

مقامات سعودی نباید تحت تاثیر فضاسازی‌ها علیه ایران قرار بگیرند/ ترمیم روابط تهران و ریاض در گرو احترام متقابل است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: مقامات سعودی نباید تحت تاثیر فضاسازی ها علیه ایران قرار بگیرند و بر این اساس باید ترمیم روابط تهران و ریاض در اولویت کاری خود قرار دهند.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت برگزاری مذاکرات میان ایران و عربستان بر اساس حسن نیت و احترام متقابل، گفت: متاسفانه سیاست خارجی سعودی ها تحت تاثیر لابی آمریکایی – صهیونیستی قرار دارد.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ایران هراسی که کاخ سفید در منطقه رقم زده موجب شده برخی کشورهای عربی مانند عربستان، بحرین و غیره در این مسیر گام بردارند که بر خلاف مولفه های احترام متقابل است.



وی با اشاره به اینکه اظهارات رییس جمهور کشورمان در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق بیانگر این است که مقامات سعودی نباید تحت تاثیر فضاسازی ها علیه ایران قرار بگیرند، ادامه داد: در واقع ایران با کشورهای همسایه گفتگو می کند تا سطح روابطش افزایش و تنش ها نیز کاهش یابد و این مهم از سوی رهبر انقلاب نیز مهم تاکید جدی قرار گرفته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران رابطه خصمانه با عربستان نداشته و فقط در شرایط کنونی شاهد قطع رابطه دیپلماتیک هستیم، افزود: به عبارتی مسائل دوجانبه نیز با گفتگوی مستقیم و میانجی گیری عراق قابل حل و فصل است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دو کشور مسلمان هستند و دارای سفارت در سرزمین های همدیگر بوده اند از این رو باید ترمیم روابط تهران و ریاض در اولویت دستورکار مقامات سعودی قرار بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 336971
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار