خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/20 - 14:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده آستارا:

مشترکات کشورهای حوزه قفقاز بیش از اختلافات آنها است

نماینده مردم آستارا در مجلس تاکید کرد:مشترکات کشورهای حوزه قفقاز در بعد فرهنگی، تاریخی و حتی زبانی بسیار فراوان بوده و بیشتر از اختلافات آنها است.

غلامرضا مرحباء در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص برگزاری اجلاس شش جانبه کشورهای حوزه قفقاز اظهار داشت: امروز هم  مانند گذشته کشور های منطقه می توانند در کنار هم و با بهره گیری از فرصت های ژئوپلیتیکی و حسن همجواری از امکانات وجود استفاده کنند.



وی افزود: مشترکات کشورهای حوزه قفقاز در بعد فرهنگی، تاریخی و حتی زبانی بسیار فراوان بوده و بیشتر از اختلافات آنها است و ایران اولین کشوری بوده که استقلال آذربایجان را به رسمیت شناخته و همواره شریک تجاری اصلی این کشور بوده است.



عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان خاطرنشان کرد: برخی از بازیگران فرا منطقه ای با اختلاف افکنی و حاشیه سازی می خواهند مناسبات کشورهای قفقاز را دچار خدشه کنند اما ما باید تلاش کنیم روابط صمیمی ملت ها به تعاملات واقعی تبدیل شود و  از شکل تعارف های دیپلماتیک خارج شود.



وی تصریح کرد:با برنامه ریزی و گفت وگو بر سر مشترکات می توان اختلافات را حل کرد،و همه کشور های همسایه و حوزه قفقاز یک مجموعه هستند که در کنار هم زندگی می کنند و تبادلات چندجانبه می تواند سود آوری فراوانی برای ملت های منطقه به همراه داشته باشد و ما از اینکه همه همسایگان دخیل در قفقاز در یک اجلاس مشترک حضور داشته باشند استقبال می کنیم./



پایان پیام.

  • کد خبر : 333285
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار