خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/16 - 10:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نجف‌آبادی در همایش «نقش اربعین حسینی(ع) در همبستگی پیروان ادیان الهی»؛

مراسم اربعین سدی در برابر نفوذ استکبار جهانی در افکار ملت‌ها/ امام حسین(ع) مورد احترام جامعه کلیمیان است

نماینده مردم کلیمیان در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه امام حسین(ع) مورد احترام ادیان الهی از جمله جامعه کلیمیان است، گفت: حضور در مراسم اربعین، سبب نزدیکی افکار ملت‌ها و جلوگیری از نفوذ استکبار جهانی می شود.

همایون سامه یح نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، «نقش اربعین حسینی(ع) در همبستگی پیروان ادیان الهی» با حضور اندیشمندان و صاحب نظران شامگاه دوشنبه (15 مرداد ماه) به همت کارگروه های تخصصی اتاق وضعیت فلسطین و مجمع جهانی قادمون برگزار شد.

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی در این همایش با اشاره به اینکه تمام افرادی که در راه آزادی مردم خودشان فعالیتی داشتند و به شهادت رسیدند مورد احترام ادیان الهی هستند، گفت: بر این اساس امام حسین (ع) از جمله انسان های بزرگ و والامقامی محسوب می شود که مورد احترام ادیان الهی از جمله جامعه کلیمیان قرار دارد.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس دوازدهم در این زمینه، اظهار کرد: رفتار امام حسین (ع) در حوزه آزادی طلبی و حق طلبی می تواند الگویی همیشگی برای افراد در ادیان مختلف باشد.

وی با یادآوری جنایت ها و اقدامات گروه تروریستی و تکفیری داعش در منطقه، ادامه داد: شهید سلیمانی جلوی اقدامات ضدبشری داعشی ها ایستاد و با برنامه ریزی جلوی ورود آنها با ایران را گرفت و نهایتا آنها را تضعیف کرد و از بین برد؛ در واقع مردم ایران و مردم جهان مدیون شهید سلیمانی هستند.

نجف آبادی افزود: در همان سالها مسلمانان و آزادی خواهان جهان نیز برای ابراز قدرت در مقابل داعش، راهپیمایی اربعین را در زمانی که مسیرها ناامن بود به راه انداختند و باشکوه تر برگزار کردند؛ این امر علاوه بر ایجاد دلگرمی برای جبهه مقاومت، موجب شد سران جبهه استبکار نیز دچار هراس شوند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس دوازدهم تصریح کرد: باید اذعان کرد تعداد افرادی که در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند، سال به سال افزایش می یابد و مشاهده می شود علاوه بر مسلمانان، تعداد زیادی از ادیان دیگر مانند زرتشتیان، مسیحیان و کلیمیان در آن شرکت می کنند تا همبستگی خود علیه ظلم و ظالمان دنیا را اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه حضور در مراسم پیاده روی اربعین سبب نزدیک شدن افکار ملت ها می شود و این امر سدی خواهد شد برای جلوگیری از نفوذ استکبار جهانی، خاطر نشان کرد: امیدوارم با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال سعادت زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) را داشته باشم./

پایان پیام

  • کد خبر : 381735
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار