خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/05 - 14:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضاخواه در کمیته جوانان مجمع عمومی IPU:

مدعیان دموکراسی و آزادی با اقدامات ظالمانه مانع توسعه مهارت رهبری در جوانان می‌شوند

رئیس گروه اتحادیه بین‌المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی سرکوب خشونت آمیز اعتراضات، بستن صفحات و اتحادیه‌ها و به زندان انداختن جوانان به جرم ایستادگی در برابر نسل‌کشی و اشغال فلسطین را پاسخ رهبران جهان به تلاش جوانان در راستای ایجاد آینده‌ای دانست که در آن اشغال و نسل‌کشی جایی ندارد و از آن ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی رضاخواه رئیس گروه اتحادیه بین‌المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی طی سخنرانی خود در کمیته جوانان مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) که در آنگولا برگزار شد، گفت: آنچه امروز جوانان از ما می شنوند این است که می خواهیم تعداد بیشتری از آنها در پست های رهبری باشند اما آنچه که می بینند تصویر بسیار متفاوتی است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این روزها، میلیون‌ها جوان به خیابان‌ها و رسانه‌های اجتماعی آمده و تحریم‌های گسترده را سازماندهی می‌کنند، اظهار کرد: جوانان همچنین از طریق اتحادیه‌های خود رشد می‌کنند و همکاران خود را آموزش می‌دهند، همه این کارها برای ایجاد آینده‌ای است که در آن اشغال غیرقانونی و نسل‌کشی جایی ندارد.



وی در ادامه در پاسخ به پرسشی که خود مطرح کرد، مبنی بر اینکه رهبران جهان چگونه به این اقدامات پاسخ می‌دهند، گفت: سرکوب خشونت آمیز اعتراضات، بستن صفحات و اتحادیه ها و حتی به زندان انداختن جوانان به جرم ایستادگی در برابر نسل کشی و اشغال فلسطین، پاسخ رهبران جهان به این اقدامات است.



رضاخواه با ابراز تأسف از اینکه کسانی که بیشترین ادعای دموکراسی و آزادی را دارند در خط مقدم چنین اقدامات ظالمانه بوده اند، گفت: با این حال آنچه این جوانان تاکنون نشان داده اند چیزی جز مهارت های رهبری نبوده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد: در جهانی مملو از تبلیغات و نفوذ صهیونیست ها که در آن رسانه های اصلی، مؤسسات آموزشی و شرکت های بزرگ جایی برای آزادی بیان در مورد اشغالگری غیرقانونی اسرائیل ندارند، این میلیون ها مرد و زن جوان صفحات رسانه های اجتماعی، تحصیلات عالی، شغل، آزادی و گاهی اوقات زندگی خود برای دفاع از آنچه که معتقدند درست است، به خطر می‌اندازند.



رضاخواه افزود: همانطور که دو روز پیش دیدیم، حتی در اینجا، در سازمانی که یک سازمان بین المللی دموکراتیک تلقی می شود، صدای اکثریت اگر در جنایات جنگی اسرائیل شریک نباشد، نمی تواند غالب شود.



وی که در اجلاس کنونی به سمت نایب رئیسی کمیته دائمی صلح و امنیت بین المللی اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU)  رسید، با اشاره به این مطلب که قبل از اینکه بذر رهبری جوانان را بکاریم، باید زمینه را فراهم کنیم، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به جوانان بگوییم که حد، آسمان است اما زمانی که از منافع سیاسی ما فراتر می‌روند، آن‌ها را ریشه کن کنیم؛ مثل صهیونیست‌ها که درخت‌های زیتون فلسطین را از ریشه در می‌آورند./



پایان پیام

  • کد خبر : 370637
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار