خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/24 - 13:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نبویان حاشیه اجلاس گفتگوی بین الادیان اتحادیه بین المجالس جهانی:

محدود کردن ادیان الهی به ابعاد خصوصی زندگی، انحراف از واقعیت هاست

محمود نبویان طی سخنانی در پنل دین و اعتقاد به نظام های سکولار که در حاشیه اجلاس گفتگوی بین الادیان اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU)  برگزار می شد، اظهار کرد: محدود کردن آموزه های ادیان الهی به ابعاد خصوصی زندگی، انحراف از واقعیت هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدمحمود نبویان طی سخنانی در پنل دین و اعتقاد به نظام های سکولار که در حاشیه اجلاس گفتگوی بین الادیان اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU)  برگزار می شد، اظهار کرد: به اعتقاد اندیشمندان سکولاریسم و دین الهی، دو مسیر موازی در تنظیم زندگی انسان ها در ابعاد خصوصی و عمومی است. ادیان الهی به خداوند قادری که دارای کمالات و قدرت نامتناهی است، باور دارند که این جهان را آفریده است، اما سکولاریسم جهان را معلول یک تصادف کور می داند.



وی افزود: ادیان الهی به معاد اعتقاد دارند که انسان ها در آن جهان باید پاسخگوی رفتارشان باشند و می توانند به سعادت ابدی نائل آیند، اما سکولاریسم با دیدگاه ماتریالیسمی خود به هیچ جهانی ورای این جهان محدود باور ندارد.



وی با بیان اینکه ادیان الهی، انبیا را فرستادگان خدا برای هدایت بشریت می دانند، گفت: از منظر خداباوران، پیامبران جهت تامین زندگی سعادتمندانه در این دنیا و دنیای آخرت مبعوث شده اند اما سکولاریسم، بشر را بی نیاز از هدایت الهی می داند، لذا ادیان الهی زندگی سعادتمندانه و با آرامش و صلح را در اجرای فرامین الهی که از سوی انبیا (ع) تبیین می شوند، می داند، اما سکولاریسم بر آن است که انسان تابع قوانینی باشد که خود پدید آورده است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم تصریح کرد: سکولاریسم و دین قابل جمع نیستند و آموزه های ادیان الهی منحصر به ابعاد زندگی خصوصی انسان ها نیست، بلکه تمام ابعاد عمومی و خصوصی بشر را فرا می گیرد؛ آموزش، تربیت، سیاست و اقتصاد بخشی از آموزه های ادیان الهی است و همه می دانیم که موسی (ع) با حکم ظالم زمان خود یعنی فرعون جنگیده است و او و لشگریانش را در دریا غرق کرده است. ابراهیم (ع) با نمرود جنگیده، به باور مسیحیان عیسی (ع) را حاکمان دستگیر کردند و محمد (ص) نیز با حاکمان ظالم زمان خود جنگیده است. بر این اساس محدود کردن آموزه های ادیان الهی به ابعاد خصوصی زندگی، انحراف از واقعیت هاست.



وی در پایان تاکید کرد: سنت خداوند متعال آن است که حکومت ظالمان و منحرفان باقی نخواهد ماند و مظلومان و مستضعفان زمین را به دست خواهند گرفت و خداوند در قرآن فرموده: ونرید أن نمنّ على الّذین استضعفوا فی الأرض ونجعلهم أئمّةً ونجعلهم الوارثین./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 363399
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار