خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/28 - 16:45
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضاخواه در دیدار با رئیس گروه دوستی ویتنام و ایران:

لغو روادید و ایجاد خطوط پرواز مستقیم تهران-هانوی در دستور کار دو کشور باشد/ ضرورت تلاش دو کشور برای اجرای موافقتنامه‌های دوجانبه

رئیس گروه IPU مجلس در دیدار با رئیس گروه دوستی ویتنام و ایران بر پیگیری اجرای موافقتنامه‌های دوجانبه و برگزاری کمیسیون مشترک میان دو کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی رضاخواه رئیس گروه IPU مجلس شورای اسلامی که به همراه هیأتی پارلمانی از ایران برای حضور در اجلاس نمایندگان جوان پارلمان ها به ویتنام سفر کرده بود، با دودوکا هونگ‌ها رئیس گروه دوستی پارلمانی ویتنام و ایران دیدار و گفت و گو کرد.



رضاخواه در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز نهمین کنفرانس نمایندگان جوان با تلاش پارلمان ویتنام، گفت: لازم است از رئیس مجلس ویتنام و جنابعالی که حضور مستمری در این اجلاس داشتید تشکر کنیم.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایران یکی از مهم‌ترین کشورهای غرب آسیا و خاورمیانه بوده و بزرگترین منابع انرژی جهان را دارد، اظهار کرد: به همین دلیل است که کشورمان از سوی قدرت‌هایی مانند آمریکا همواره تحت فشار بوده و تحت تحریم‌های شدید قرار دارد اما جمهوری اسلامی ایران همیشه با تلاش‌های خود توانسته تا نقش تحریم‌ها را کمرنگ کرده و با قدرت در منطقه حضور داشته باشد.











دیدار هیأت اعزامی مجلس به ویتنام با رئیس گروه دوستی ویتنام و ایران


وی ادامه داد: در جریان سفر رئیس مجلس ویتنام و هیئت همراه به ایران که در ماه گذشته و به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دو کشور انجام پذیرفت موافقت‌نامه‌های بسیار مهمی به امضا رسید که لازم است از سوی دو کشور برای اجرایی شدن آن اقدامات لازم صورت پذیرد.



رضاخواه در ادامه یکی از راه‌های گسترش روابط میان دو کشور را توجه به جاذبه‌های توریستی و توسعه حوزه گردشگری دانست و افزود: در این مرحله می توان دو کار انجام داد؛ لغو روادید از طرف هر دو کشور و ایجاد خطوط پرواز مستقیم میان تهران و هانوی.



رئیس گروه IPU مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی نیز با تلاش پارلمان‌های دو کشور می‌توانیم آن را به سطح بالاتری ارتقا دهیم.



دودوکا : ویتنام از جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های بین‌المللی حمایت می‌کند



دودوکا هونگ‌ها نیز در این نشست با بیان اینکه ویتنام از سال ۱۹۷۹ در IPU مشارکت کرده و به صورت فعال و مسئولیت پذیر در این اتحادیه بزرگ ایفای نقش داشته است، گفت: ویتنام تمام مصوبات این اجلاس را اجرا کرده و برای ایجاد آینده‌ای روشن برای جوانان و ملت‌ها تلاش می‌کند.



رئیس گروه دوستی و پارلمانی ویتنام و ایران در ادامه تصریح کرد: امسال توانستیم میزبان هیئت‌های زیادی باشیم و شما نمایندگان جوان اعزامی از پارلمان جمهوری اسلامی به شکلی فعال و موثر در این اجلاس شرکت کردید. ویتنام به خوبی به نقش مهم ایران در خاورمیانه آگاه است.











دیدار هیأت اعزامی مجلس به ویتنام با رئیس گروه دوستی ویتنام و ایران


وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم پنجاهمین سالگرد روابط ویتنام و جمهوری اسلامی ایران در ماه اخیر، یادآور شد: ما از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌های همیشگی اش در نشست‌های دوجانبه و چند جانبه در مجامع حقوقی و سازمان ملل از کشور ویتنام بسیار تشکر کرده و متقابلاً تلاش داشته ایم همواره در نشست‌های بین‌المللی حامی جمهوری اسلامی ایران باشیم.



دودوکا هونگ‌ها در ادامه سفر اخیر خود به همراه رئیس مجلس ویتنام به ایران را بسیار پربار توصیف کرد و افزود: امیدوارم گروه دوستی پارلمانی دو کشور بتوانند توافقنامه‌های امضا شده را پیگیری کرده و جلسه کمیسیون مشترک را برگزار کنند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ویتنام و ایران در پایان تصریح کرد: پیشنهادات هیأت جمهوری اسلامی در خصوص لغو صدور ویزا برای ایرانیان و همچنین برقراری پرواز مستقیم میان تهران و ویتنام که منجر به تسهیل روابط و رفت و آمد بازرگانان و گردشگران خواهد شد را  پیگیری می کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 368444
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار