خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/26 - 11:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
میرتاج‌الدینی:

لزوم گره‌گشایی از موانع سر راه بخش خصوصی علاقه مند به حضور در بازار سوریه / ورود فعالان اقتصادی ایران در دمشق تسهیل شود

نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس اعتقاد دارد مسئولان کشورمان باید موانع بر سر راه بخش خصوصی علاقه مند به حضور در بازار سوریه بردارند.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با آغاز فصل جدید روابط اقتصادی ایران و سوریه، گفت: روابط دو کشور در حوزه سیاسی و اقتصادی راهبردی است از این رو مسئولان دو کشور باید با برنامه ریزی شرایط بهره برداری حداکثری را برای یکدیگر فراهم کنند.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور فعالیت های خوبی داشته اما باید سطح تعاملاتش را افزایش دهد، اظهار کرد: به عبارتی طبق گفته رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه صادرات کشورمان به سوریه در ۹ ماهه سال جاری۹۰ درصد افزایش داشته است اما باید با هدفگذاری این رقم چند برابر شود.



وی با بیان اینکه مسئولان سوری باید ورود سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایران در بازار این کشور را تسهیل کنند، ادامه داد: در مقابل مسئولان داخلی نیز باید از موانع بر سر راه بخش خصوصی علاقه مند به حضور در سوریه گره گشایی کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: خوشبختانه بخش خصوصی کشورمان می تواند در حوزه تجاری، مسکن، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، صنایع دارویی، خدمات و غیره فعالیت خوبی در سوریه داشته باشد که این امر سبب ارزآوری برای کشورمان خواهد شد.



نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید موازنه اقتصادی و تجاری میان دو کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در واقع فعالیت‌های تجاری مشترک ایران و سوریه می تواند به تسریه در بازسازی این کشور نیز کمک شایانی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335736
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار