خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/27 - 16:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
شائق در کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین؛

لزوم محوریت تفکر مقاومت در ساخت فیلم و تئاتر/ جایگاه هنرمندان در خلق مفاهیم مشترک آگاهی‌بخش پررنگ است

رئیس کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت فلسطین گفت: امروزه عدالت خواهی و مبارزه با ظلم موجب شده فهم و درک مشترکی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم‌اندیشی کارگروه اقشار ویژه اتاق وضعیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (دوشنبه ۲۷ آذرماه) با حضور فیلمنامه‌نویسان، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و سایر اعضای جامعه هنری کشور برگزار شد.



عشرت شائق، رئیس کارگروه اقشار ویژه در این نشست هم‌اندیشی با اشاره به اینکه نقش جامعه هنری در بیان مظلومیت مردم فلسطین دارای اهمیت است، گفت: بر این اساس برگزاری جشنواره پویانمایی و موشن گرافیک، نگارش فیلم نامه با محوریت تفکر مقاومت و مردم فلسطین و غیره از جمله پیشنهاداتی است که در نشست های اخیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.



وی اظهار کرد: همچنین تولید فیلم با حضور بازیگران مطرح بین المللی، اجرای سرودهای بین المللی و غیره نیز از دیگر برنامه هایی است که مطرح شده و برای اجرای آنها نیاز به همگرایی و هم افزایی بیشتر است.



شائق با بیان اینکه "نه گفتن به جنگ" نیازمند خلق مفاهیم مشترک است، تصریح کرد: امروزه عدالت خواهی و مبارزه با ظلم موجب شده این فهم و درک مشترک ایجاد شود.



رئیس کارگروه اقشار ویژه ضمن اشاره به اینکه فعالیت هنری و رسانه ای برای بیان مولفه های مقاومت دارای اهمیت دوچندان است، افزود: بر این اساس نیاز به تهیه طرح هایی است که بتوان آثار مثبت آن را مشاهده کنیم.



وی با تاکید بر اینکه حمایت از مظلومان موضوع مهمی است که باید در سطح جامعه جهانی مورد توجه جدی قرار بگیرد، ادامه داد: در واقع باید تلاش کنیم موضوع ضدنژادپرستی در دنیا پررنگ شود و همگان با این مولفه همراه شوند.



شائق با بیان اینکه برگزاری تئاتر و نمایش از دیگر راهکارها برای انتقال مفاهیم مشترک است، گفت: بر این اساس جایگاه فیلمنامه‌نویسان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان برای تحقق این امر پررنگ است.



رئیس کارگروه اقشار ویژه با اشاره به اینکه امروزه نیاز جدی به برپایی حرکت های مردمی است، خاطرنشان کرد: در واقع نخبگان هنری باید تلاش کنند تا پویش های مردمی _ هنری با محوریت موضوع غزه و فلسطین شکل بگیرد.



گفتنی است، اعضای کارگروه نیز در این نشست، دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص نحوه مواجهه جامعه هنری با نسل کشی رژیم غاصب صهیونیستی‌ در غزه و سرزمین‌های اشغالی را بیان کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 373208
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار