خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/27 - 17:37
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار رحیمی جهان آبادی با سفیر نیکاراگوئه تاکید شد؛

لزوم توسعه روابط اقتصادی دو کشور به موازات تعاملات سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر نیکاراگوئه در تهران اظهار داشت :روابط دو جانبه اقتصادی فیمابین متناسب با روابط عالی سیاسی موجود میان دو کشور پیشرفت نداشته است و لازم است روابط اقتصادی دو کشور به موازات تعاملات سیاسی توسعه یابد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت ایساک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در تهران بعد از ظهر امروز (دوشنبه ۲۷ بهمن ماه) با جلیل رحیمی جهان ­آبادی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه دیدار و گفتگو کرد.



رحیمی جهان­ آبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به جایگاه کشورهای آمریکای لاتین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: تحکیم و گسترش روابط با کشورهای آمریکای لاتین بویژه کشورهای دوست و همسو مانند نیکاراگوئه اهمیت و جایگاه خاصی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد.



وی افزود: پیروزی همزمان دو انقلاب مردمی و ضداستکباری در دو کشور در سال 1979، دوستی میان دولت­ها و ملت­های دو کشور را تعمیق بخشیده است.



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیکاراگوئه در ادامه با تاکید بر اهمیت افزایش و توسعه همکاری­های پارلمانی ایران و نیکاراگوئه گفت: خوشبختانه روابط سیاسی و همکاری­های بین­ المللی دو کشور در سطح خوبی قرار دارد که باید تداوم یابد. در کنار این همکاری­ها ما بر تقویت روابط پارلمانی دو کشور بعنوان تسهیل و تسریع کننده روابط دو کشور در سایر حوزه­های مورد علاقه طرفین تاکید داریم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با محکومیت تحریم­های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و برخی از کشورهای انقلابی آمریکای لاتین گفت: تجریه ثابت کرده است که ما باید برای ایستادگی در مقابل آمریکا و سایر ایادی آن، همکاری­های خود را در حوزه­های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت نماییم. آمریکا فقط زبان مقاومت و خودباوری را می ­فهمد.



رحیمی جهان­ آبادی در ادامه گفت: روابط دو جانبه اقتصادی فیمابین متناسب با روابط عالی سیاسی موجود میان دو کشور پیشرفت نداشته است. جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد جهت افزایش سطح مراودات اقتصادی دو کشور از امکانات و توانمندی­های فنی و مهندسی خود در طرح­های اقتصادی نیکاراگوئه مشارکت نماید.



ایساک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در تهران نیز در این دیدار ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: با توجه به اینکه انقلاب­های دو کشور همزمان بوقوع پیوسته و از لحاظ ضدامپریالیستی بودن شباهت زیادی با هم دارند، احساس نزدیکی زیادی میان ملت­های ایران و نیکاراگوئه وجود دارد.



وی با خاطرنشان کردن سخنان رییس جمهور نیکاراگوئه در خصوص ایران گفت: آقای دانیل اورتگا اعتقاد دارد که روابط دو کشور نه تنها دوستانه، بلکه برادرانه است و همواره بر تقویت بیش از پیش همکاری­های فیمابین تاکید دارد.



سفیر نیکاراگوئه در تهران در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: آغاز مأموریت من در ایران مقارن با ترور سردار شهید سلیمانی توسط آمریکا بود که در همان­زمان دولت و ملت نیکاراگوئه این اقدام ناجوانمردانه را به شدت محکوم کردند.



ایساک لنین براوو با اشاره به تحریم­های آمریکا بر ایران و کشورهای آمریکای لاتین گفت: ما ایران را الگوی موفقی برای ایستادگی در مقابل ایالات متحده آمریکا می­دانیم و معتقدیم باید با همکاری هم مقابل فشارهای ایالات متحده مقاومت کنیم.



ایساک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در تهران در پایان گفت: ما توافقات خوبی در زمینه ­های هنری، علمی، اقتصادی و پزشکی با ایران منعقد کرده­ایم که امیدواریم سریعتر نهایی و اجرایی شوند. اجرای این توافقات نقش مهمی در ارتقاء سطح همکاری­های فیمابین و افزایش درک متقابل از یکدیگر در میان مردم دو کشور خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 314048
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار