خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/25 - 12:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده:

لزوم برچیده شدن تحریم‌های حقیقی و حقوقی از سوی آمریکا/ تحریم تجار برای اقتصاد مشکل آفرین است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقامات کاخ سفید سیاست فشار علیه ملت ایران را اعمال می کنند اما در عرصه بین الملل ژست مدافع حقوق بشر به خود می گیرند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تحریم برخی از شهروندان ایرانی از سوی وزارت دادگستری آمریکا به دلیل نقض قوانین تحریم‌ها، گفت: واشنگتن تحریم ها را به دو بخش حقیقی و حقوقی تقسیم کرده و تلاش می کند از طریق تحریم های حقیقی مشکلاتی را برای ملت ایران ایجاد کند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که آمریکایی ها مکانیزم تحریم ها را طوری طراحی کرده اند که با برچیده شدن تحریم های حقوقی، تحریم های حقیقی مشکل آفرین می شود.



وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید همه تحریم ها برچیده شود تا بتوان مشکلات را ترمیم کرد، ادامه داد: این مهم در حالیست که اگر تحریم های موضوعی لغو شود اما تحریم های حقیقی باقی بمانند، مثل چند چندی پیش تجار تحریم می شوند و بر این اساس مشکلات و محدودیت ها نیز باقی خواهند ماند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه مقامات کاخ سفید سیاست فشار علیه ملت ایران را اعمال می کنند اما در عرصه بین الملل ژست مدافع حقوق بشر به خود می گیرند و از دفاع نسبت به حقوق مردم ایران می گویند که اقدامی فریبکارانه است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد مذاکره کنندگان کشورمان در وین باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند که برچیده شدن همه تحریم ها با جزئیات امری اجتناب ناپذیر است./



پایان پیام

  • کد خبر : 319165
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار