خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/09 - 18:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار سفیر بلاروس در تهران با عموئی مطرح شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت‌های پارلمانی ایران-بلاروس در جهت توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی

سفیر بلاروس در تهران با ابوالفضل عموئی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس دیدار و گفت­ وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران، صبح چهارشنبه (۹ اسفند) با ابوالفضل عموئی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس دیدار و گفت ­وگو کرد.

گفتنی است، در این دیدار دیمیتری کالتسوف با تشریح انتخابات مجلس ملی نمایندگان جمهوری بلاروس و شوراهای محلی این کشور، از انتخاب ١١٠ نماینده در این دور از انتخابات خبر داد.

ابوالفضل عموئی نیز برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اتاق نمایندگان مجلس ملی جمهوری بلاروس را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که انتخابات جدید منشأ پیشرفت کشور بلاروس باشد.

عموئی همچنین با استقبال از گسترش روابط دو کشور ایران و بلاروس به خصوص در عرصه همکاری‌های اقتصادی، تأکید کرد: شایسته است حداکثر ظرفیت­های موجود در توسعه همه جانبه همکاری‌ها فعال شود.

عموئی در ادامه نقش نهادهای مردمی به خصوص پارلمان‌های دو کشور را در تعمیق مناسبات مختلف دارای اهمیت ویژه‌ توصیف کرد و با تأکید بر ارتباطات بسیار خوب بین گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور ایران و بلاروس، گفت: از ظرفیت‌های پارلمانی باید در جهت توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی و رفع موانع موجود در روابط فی مابین استفاده کرد.

پایان پیام

  • کد خبر : 376066
کلمات کلیدی
محمد عکاف
خبرنگار

محمد عکاف

آخرین اخبار