خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/11 - 08:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی:

لزوم احیاء همکاری‌های استراتژیک با کشورهای دنیا/ توافق بلندمدت ایران و روسیه انحصارطلبی غرب را نابود می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد همکاری های استراتژیک و بلند مدت باید در عرصه سیاست خارجی کشورمان احیاء شود که انعقاد توافق با چین و روسیه بیانگر تحقق این امر است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اهمیت انعقاد توافقنامه همکاری جامع بین ایران و روسیه، گفت: امروزه بسیاری از کشورها به سمت اجرای سیاست همکاری های منطقه ای و بلندمدت حرکت می کنند زیرا دستاوردهای مطلوبی به همراه دارد. 



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری ها نیازمند ضمانت های سیاسی است، اظهار کرد: در واقع برای انجام همکاری اقتصادی در سطوح عالی نیاز به همراهی سیاسی دو کشور مبدا و مقصد است و در مقابل بی ثباتی سیاسی در روابط کشورها مانع از حضور سرمایه گذاران می شود.



وی با بیان اینکه همکاری های استراتژیک و بلند مدت باید در عرصه سیاست خارجی کشورمان احیاء شود که انعقاد توافق با چین و روسیه بیانگر تحقق این امر است، ادامه داد: در این میان احیای سیاست های منطقه ای و نگاه به شرق نیز باید در دستور کار وزارت خارجه کشورمان قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی عضویت در پیمان شانگهای فرصتی را برای کشورمان ایجاد کرده و برای بهره مندی از این مهم باید سیاست های منطقه ای و نگاه به شرق جدی تر دنبال شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد غربی ها همواره می خواهند خودشان آغازگر و ختم کننده روابط باشند تا با انحصار ایجاد شده در سیاست خارجی به اهدافشان دست یابد که این موضوع با همکاری های بلند مدت میان کشورها از بین می رود./



پایان پیام

  • کد خبر : 330205
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار